Sitelinks

Site-wide link

Sitelinks dodatkowe linki do strony internetowej, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania – organicznych lub płatnych. Dzięki nim Google promuje konkretne witryny, a jednocześnie ułatwia użytkownikom szybkie dotarcia do najważniejszych informacji.

Sitelinks — co to jest

Sitelinks to linki do wybranych podstron witryny, które ułatwiają użytkownikom poruszanie się po witrynie i znalezienie potrzebnych informacji, już z poziomu wyników wyszukiwania. Sitelinks dotyczy zarówno naturalnych, jak i sponsorowanych wyników wyszukiwania.

Sitelinks w wynikach organicznych

Na stronie supportu Search Console możemy przeczytać, że Google wprowadził linki do podstron, aby skrócić czas, który użytkownik musi poświęcić, aby znaleźć potrzebne informacje. Żeby linki te mogły w ogóle się wyświetlać, niezbędna jest przemyślana struktura linkowania wewnętrznego witryny. Linki do podstron są bowiem generowane automatycznie. Co więcej, mogą, ale nie muszą się wyświetlać. Od czego to zależy? Algorytm na pierwszym miejscu stawia trafność takiego linka, w kontekście konkretnego zapytania oraz jego użyteczność dla użytkownika.

Sitelinks a kampania Google Ads

Żeby linki do podstron mogły wyświetlać się w reklamie tekstowej, należy dodać do takiej reklamy rozszerzenia. Reklamodawca wybiera, konkretne podstrony, które mają się wyświetlać razem z głównym linkiem, kiedy użytkownik wpisze dane zapytanie. O tym, czy rozszerzenia się pojawią, decyduje wynik jakości (trafność reklamy i strony docelowej, maksymalny CTR, konkurencja) oraz podobnie jak w przypadku wyników organicznych, to czy taki link będzie pomocny dla użytkownika.

Pin It on Pinterest