Typ kampanii
Każda kampania rządzi się swoimi prawami. Dla przykładu, reklama w wynikach wyszukiwania jest zazwyczaj tańsza niż ta wynikach wyszukiwania. Inne stawki dotyczą też kampanii video. W tym przypadku płacisz tylko wtedy, kiedy użytkownik obejrzy minimum 30 sekund reklamy.
Słowa kluczowe
Na ostateczny koszt kampanii duży wpływ ma cena wybranych słów kluczowych, na które reklama ma się wyświetlać. Kwoty te są bardzo zróżnicowane. Zaczynają się od kilkunastu groszy, a kończą nawet na kilkunastu złotych. Wszystko zależy od branży i konkurencyjności takiej frazy kluczowej. Oczywiście, pomagamy wybrać te najbardziej opłacalne.
Model płatności
W przypadku Google Ads możemy wybrać między kilkoma modelami płatności. Te najpopularniejsze to CPC (koszt za kliknięcie), CPM (koszt za 1000 wyświetleń), CPV (koszt za obejrzenie reklamy video). Wybór odpowiedniego modelu płatności jest szalenie istotny, ponieważ pozwala na optymalizację budżetu i uzyskanie najlepszych wyników.
Jakość strony docelowej
Jakość strony docelowej to czynnik, który wpływa na współczynnik jakości, czyli algorytm, który określa jakość reklamy. W dużym skrócie – chodzi o to, aby strona odpowiadała obietnicy zawartej w reklamie.
Prowizja za prowadzenie kampanii
To kosz związany z obsługą i prowadzeniem kampanii przez agencję. Kwota ta najczęściej stanowi określony procent budżetu przeznaczonego na reklamę. W przypadku niewielkiego budżetu, cena jest stała.