Pozycjonowanie strony oparte o wykorzystanie pełnego potencjału witryny

Co wspólnego ma pozycjonowanie stron internetowych z leczeniem? Zarówno w przypadku ludzkiego organizmu, jak i strony internetowej, niezbędne jest całościowe spojrzenie. A do tego potrzebny jest dokładny wywiad. Dla lekarza będzie to pierwszy krok do postawienia diagnozy. W przypadku działań SEO, pozwoli natomiast wykorzystać pełny potencjał witryny.

Strona internetowa jest bowiem jak organizm – działa tylko wtedy, kiedy wszystkie “organy” pracują prawidłowo. Właśnie dlatego w przypadku skutecznego pozycjonowania tak ważne jest kompleksowe działanie. Chodzi o to, aby skupić się na pozycjonowaniu w Google całej strony www, a nie jej poszczególnych podstron.

Profesjonalna analiza słów kluczowych - pierwszy krok do sukcesu witryny

Pozycjonowanie strony rozpoczynamy od analizy słów kluczowych. Wybieramy te, które mają największy potencjał, nie tylko dla samej strony, ale także biznesu klienta. Kryterium, jakim kierujemy się się przy wyborze key words, jest ich trafność oraz odpowiedniość. Chodzi o to, aby wybrane frazy kluczowe jak najdokładniej odzwierciedlały tematykę i zawartość strony www. To jeden z ważniejszych aspektów pozycjonowania w wyszukiwarkach. Powód jest oczywisty. Google chce wyświetlać swoim użytkownikom wyniki, które możliwie jak najdokładniej, będą odpowiadać wpisanemu zapytaniu. Taka strategia jest opłacalna zarówno dla Google, jak i właścicieli stron www. Jeśli bowiem użytkownik znajdzie to, czego szukał, prawdopodobieństwo konwersji (np.zakupu), jest bardzo duże.

W tym miejscu rodzi się pytanie, czy lepiej postawić na najbardziej popularne frazy kluczowe, czy lepiej skupić się na frazach z tzw. długiego ogona? W przypadku nowej witryny lepszym rozwiązaniem będzie wybór long tail. Powodów jest kilka. Po pierwsze – frazy wielowyrazowe są mniej konkurencyjne. Jest to bardzo istotne, szczególnie w przypadku pozycjonowania nowych stron internetowych. Dla wyszukiwarek wiek witryny ma wpływ na jej reputację. Trudno będzie walczyć o topowe pozycje z portalami, które są obecne na rynku (i w wyszukiwarce) od lat. Wybór rozbudowanych fraz kluczowych ma również inne plusy. Choć ich charakterystyczną cechą jest mniejsza liczba wyszukiwań, są bardziej szczegółowe. Przekłada się to na ich trafność. Właśnie dlatego frazy, pochodzące z długiego ogona, są najbardziej wartościowe z punktu widzenia właściciela strony.

Profesjonalny techniczny audyt SEO strony - fundament pozycjonowania

Przed podjęciem działań pozycjonowania strony w internecie, niezbędny jest audyt. Jest to swoisty “wywiad”, badanie, który pozwoli nam poznać potencjał witryny oraz jej ewentualne problemy. Audyt ten obejmuje wszystkie strony witryny. Zaczynamy od kwestii tak podstawowych jak sprawdzenie, czy strona posiada tytuł oraz meta opis, a obrazki atrybut alt. Kończymy na dogłębnym zbadaniu kodu strony www i wychwyceniu najdrobniejszych błędów, które mogą wpłynąć negatywnie na widoczność witryny w wyszukiwarce i utrudnić pozycjonowanie firmy. Sprawdzamy również content, czyli treści znajdujące się na stronie; ich unikalność oraz potencjał SEO. m.in proporcjonalne, jak najbardziej naturalne zagęszczenie słów kluczowych.

Audyt jest wykonywany dwukrotnie. Zarówno przed podjęciem działań związanych z pozycjonowaniem, jak i po ich zakończeniu. Co więcej – drugi audyt zawarty jest w cenie pozycjonowania. Dzięki temu właściciel strony internetowej może zobaczyć, jakie zmiany zostały przez nas wprowadzone oraz – w bardzo krótkim czasie – zobaczyć efekty naszych działań. To bardzo uczciwy układ. Proponujemy go naszym klientom, ponieważ jesteśmy profesjonalistami, którzy nie boją się brać odpowiedzialności za efekty swojej pracy. Owocna współpraca oparta jest bowiem na jasnych zasadach. Wychodzimy bowiem z założenia, że klient jako nasz partner ma pełne prawo do oceny skuteczności naszych działań i zrozumienia ich istoty.

Profesjonalna analiza czynników Off Page - ustalenie warunków początkowych pozycjonowania

Czynniki Off Page odgrywają bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania stron firmowych. Obejmują przede wszystkim analizę linków witryny – dofallow oraz nofallow.

Dofallow to linki aktywne, takie, które odsyłają do firmowej witryny. Linki te odgrywają kluczowe znaczenie w procesie linkowania strony na potrzeby SEO. Sprawdzamy zarówno linki w obrębie samej witryny (linkowanie wewnętrzne), jak i strony odsyłające.

Zbudowanie jakościowego zaplecza jest bowiem kluczowym czynnikiem w procesie skutecznego pozycjonowania stron www. Im więcej wartościowych portali, będzie odsyłało do pozycjonowanej witryny, tym jej wiarygodność (dla robotów Google) będzie większa.
Linki dofollow to jednak nie wszystko. W link buildingu liczą się także linki typu nofallow, czyli nieaktywne, takie, które nie odsyłają bezpośrednio do strony www, na której adres waskazują. Dzięki ich obecności linkowanie staje się bardziej naturalne. Kolejnym ważnym aspektem podczas audytu strony internetowej, jest prześledzenie historii domeny w wyszukiwarce Google. Takie działanie ma ogromne znaczenie, szczególnie w przypadku, kiedy domena została kupiona z tzw. ruchem i klient nie jest jej pierwszym właścicielem.

Należy bowiem pamiętać, że stronę www, dziedziczy się z całym dobrodziejstwem inwentarza. Czasem niestety taka inwestycja przypomina zakup nieruchomości z obciążoną hipoteką – wszystko wygląda pięknie, dopóki nie zajrzymy głębiej. W konsekwencji, obecny właściciel płaci za nielegalne praktyki poprzednika. Okazuje się na przykład, że na stronę firmy w przeszłości został nałożony ban lub filtr. Bardzo często nazwy te są stosowane zamiennie. Jest to błąd. Konsekwencją nałożenia filtra jest gwałtowny spadek pozycji oraz ograniczona widoczność w wyszukiwarce na konkretne frazy. Filtr ma najczęściej charakter czasowy. Ban jest natomiast karą bardziej dotkliwą, ponieważ może skutkować usunięciem strony www z indeksu Google. Naley jednak pamiętać o tym, że ban, jako kara ostateczna, nigdy jest nakładany za czynniki zewnętrzne, niezależne od webmastera lub osoby zajmującej się SEO. Jak widać, dopiero po przeanalizowaniu historii domeny w Google, można zrozumieć, co do tej pory uniemożliwiało pozycjonowanie. Za co Google nakłada karę? Mówiąc ogólnie – za próbę obejścia systemu. Po prostu, roboty Google nie lubią być oszukiwani, dlatego system ten staje się coraz bardziej wyczulony na nielegalne praktyki, takie jak:

Polega ono na ukrywaniu treści na stronie www, np. poprzez użycie tego samego koloru, co tło witryny. Zazwyczaj są to słowa kluczowe lub linki. Treść zamaskowana przed użytkownikami jest widoczna dla robotów Google. Działanie takie ma na celu sztuczne wypozycjonowanie witryny. Takie praktyki są nie tylko nieuczciwe, ale także zabronione w środowisku SEO.

Tym mianem określa się strony internetowe, które po kliknięciu w daną frazę kluczową, przenoszą użytkownika na zupełnie inną witrynę.

Zjawisko to polega na tym, że treść prezentowana w wyszukiwarce, nie odpowiada tematyce strony, na którą wchodzi użytkownik.

W przypadku Made For AdSense, chodzi o wyłudzanie pieniędzy, za sprawą nieuczciwych praktyk, związanych z systemem reklamowym Google AdSense.

Powielanie treści to bardzo groźna praktyka, która uniemożliwia skuteczne pozycjonowanie strony www. O ile duplikowanie contentu w obrębie różnych domen to świadome działanie, o tyle takie działania w ramach tej samej witryny, są często skutkiem niewiedzy. Chodzi o to, że dla robotów Google, strona dostępna pod różnymi adresami (np. http://yyy.pl, http://www.yyy.pl, http://www.yyy.pl/index.html), to tak naprawdę różne witryny. W takim przypadku algorytm uzna, że nastąpiło skopiowanie zawartości strony.

Jak widać, oprócz tzw. białego SEO, istnieją metody, które z uczciwością i profesjonalizmem nie mają nic wspólnego. Zdjęcie filtra jest możliwe, ale zazwyczaj trwa kilka miesięcy. Właśnie dlatego tak ważne jest wybór profesjonalistów, którzy przeprowadzą rzetelny audyt, a następnie działania związane z pozycjonowaniem strony. W myśl zasady, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć.

Kolejną kwestią, która ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu strony internetowej, są linki, zarówno te w obrębie samej witryny, jak i linki odsyłające do pozycjonowanej strony www, tzw. becklinki Zarówno jedne i drugie muszą być naturalne, tzn. umieszczone w naturalnym kontekście. Google walczy z systemem wymiany linków. Ogromna liczba linków ze stron wątpliwej jakości albo takich, które nie są powiązane tematycznie np. ze stroną firmową, nie załatwi sprawy. Tak jak zwykle bywa, nie chodzi bowiem o ilość, ale o jakość witryn odsyłających.

Reasumując, link building jest wsparciem dla pozostałych działań SEO, pod warunkiem, że są to strony, które cieszą się zaufaniem Google. Dlatego audyt linków w obrębie domeny, jak i linków odsyłających to punkt obowiązkowy w przypadku rzetelnego audytu strony internetowej.

Google Search Cosnole - eliminacja błędów SEO

Google stawia przed webmasterami oraz specjalistami ds. SEO wysokie wymagania, ale nie pozostawia ich bez pomocy. Wsparciem tym jest Google Search Console. To bezpłatne narzędzie, które jest szalenie pomocne w pracach nad optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych. Pod warunkiem, że korzystają z niego specjaliści. Jeśli ktoś nie zna zaawansowanych funkcji tego narzędzia, może wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

Nie mniej jednak warto z niego korzystać, ponieważ dane tam zgromadzone, to informacje z “pierwszej ręki”, istna skarbnica wiedzy, która pozwoli wyeliminować błędy związane z SEO. Właśnie dlatego przed pozycjonowaniem strony firmy w Google, przeprowadzamy audyt wszystkich elementów technicznych dostępnych w Search Console. Oto najważniejsze z nich:

Ta sekcja pozwala na analizę tego, w jaki sposób strona internetowa jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Narzędzia zgromadzone w tej części pozwalają lepiej zinterpretować dane indeksowanej witryny. W tej sekcji pojawią się również informacje na temat problemów, takich jak np. omawiana już duplikacja treści czy brak meta znaczników.

W tej części znajdują się informacje związane z analityką wyszukiwania, czyli tego jak strona www radzi sobie w wynikach wyszukiwania (CTR- stosunek wyświetleń do liczby kliknięć, uśrednioną pozycję strony w Google). Tutaj znajduje się również zakładka “Linki do Twojej witryny”, dzięki której można sprawdzić, jakie linki kierują do audytowanej strony internetowej. Oprócz linków przychodzących, Google Search Console umożliwia sprawdzenie poprawności linkowania wewnętrznego, czyli przekierowań w obrębie domeny. Ponadto, jeśli na stronę internetową zostały nałożone ręczne kary (przez pracownika, a nie roboty Google), właśnie tutaj znajdziemy wszelkie informacje na ten temat. W tej sekcji Google Search Console, możemy sprawdzić również, czy strona www działa poprawnie na urządzeniach mobilnych. Dziś prawie każdy z nas korzysta z internetu na telefonie, dlatego responsywna strona internetowa, to must have każdej firmy. Należy dodać, że brak mobilnej wersji strony to czynnik, który uniemożliwia skuteczne pozycjonowanie.

Jak sama nazwa wskazuje, ten widok pokazuje, jak analizowana strona została zaindeksowana przez roboty Google. W przypadku statycznej witryny roboty indeksują stronę raz. Jeśli na stronie firmowej znajduje się sekcja “blog”, podstrony będą indeksowane stopniowo. Zakładka “słowa kluczowe w treści” pozwala sprawdzić, jakie frazy kluczowe zostały powiązane z indeksowaną witryną. Jeśli celowo zablokowane robotom Google dostęp do wybranych podstron, znajdziemy je w widoku o nazwie “zablokowane zasoby”.

Jak widać – Google Search Console pozwala wyeliminować błędy SEO, a tym samym umożliwia skuteczne pozycjonowanie strony www; jednak aby działania te przyniosły pożądany efekt, monitorowanie danych musi mieć charakter systematyczny.

Analiza Google Analytics - monitoring efektów pozycjonowania

Google Analytics to potężne narzędzie analityczne, które dostarczane wielu cennych informacji na temat użytkowników odwiedzających stronę oraz ich działaniach w obrębie witryny. GA warto wykorzystać już na etapie działań SEO, np. wiedza na temat zainteresowań osób odwiedzających stronę, może stać się inspiracją do tworzenia interesujących tekstów SEO. Taką samą wskazówką będą najczęściej i najdłużej odwiedzane strony. Dane o porzuconych sesjach, mogą natomiast sygnalizować problemy na stronie internetowej, takie jak np. zbyt wolne wczytywanie strony albo błędy techniczne, które uniemożliwiają internaucie podjęcie działania w witrynie. Dodatkowo, w sekcji “ścieżki” widoczna jest cała droga użytkownika, aż do konwersji, czyli określonego celu (np. zapisu na newsletter). Tutaj jak na dłoni widać, w którym miejscu potencjalny klient porzuca stronę.

Dzięki analityce internetowej bardzo łatwo możemy wychwycić, dlaczego tak się stało. Z punktu widzenia działań SEO, bardzo przydatna jest natomiast zakładka “witryny odsyłające”. Jak sama nazwa wskazuje, w tym miejscu zgromadzone są adresy stron internetowych, które przekierowują do sprawdzanej przez nas witryny. Daje to możliwość szybkiego sprawdzenia tematyki i jakości linków odsyłających. Ponadto – Google Analytic to narzędzie, które pozwala na bieżąco monitorować efekty pozycjonowania. Zarówno te pośrednie, np. zakup, jak i bezpośrednie – zwiększenie ruchu z wyszukiwarce. Można to sprawdzić wchodząc w zakładkę “źródła ruchu”.

Analiza strony w zewnętrznych narzędziach SEO

W swojej pracy wykorzystujemy również najnowsze narzędzia wspierające SEO m. in. Senuto, Semstorm, Majestic oraz Ahrefs.

To jeden z najlepszych systemów do monitorowania widoczności strony w wyszukiwarce. Narzędzie to umożliwia śledzenie pozycji witryny na ponad 19 milionów słów kluczowych (w trybie tygodniowym) oraz na prawie 2 miliony key words (w trybie dziennym). Jest to bardzo przydatna opcja, która pomaga monitorować historię zmian pozycji strony w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe. Ponadto, Senuto pokazuje, jakie frazy zostały powiązane z witryną, a także pozwala “podejrzeć” konkurencję.

To narzędzie, które łączy w sobie funkcje Google Keyword Planner oraz Google Trends. Dzięki niemu możemy się dowiedzieć, czego i jak często szukają Twoi klienci. Dane są zbierane z 20 krajów, co jest wyjątkowo przydatne, w przypadku międzynarodowego biznesu. Ponadto, każde słowo jest analizowane pod kątem konkurencyjności oraz CPC (stosunku wyświetleń do kliknięć).

To najpopularniejsza aplikacja do badania linków wychodzących, czyli tzw. becklinków.
Narzędzie to, nie tylko gromadzi becklinki pozycjonowanej strony internetowej, ale również potrafi ocenić ich wartość w kontekście skutecznego pozycjonowania strony www.

To system online, który służy, tak jak poprzedni, do analizy linków. Dane zebrane tutaj, są przedstawione w formie diagramów i wykresów. Niewątpliwą zaletą Ahrefs, że raporty te można eksportować i udostępniać innym osobom.

Jak widać, systemy te mają wiele zaawansowanych funkcji, które są niedostępne w bezpłatnych narzędziach analitycznych. Dzięki gromadzeniu oraz analizie tychże danych, nasze działania są jeszcze bardziej skuteczne. Reasumując, efektywne pozycjonowanie strony firmowej to dla nas sytuacja, w której nasza praca pozwala klientom osiągać cele biznesowe.

Stały monitoring widoczności strony i cykliczna reoptymalizacja SEO

Każdy, kto zajmuje się pozycjonowaniem na poważnie, wie, że nie jest to działanie jednorazowe. Skuteczne pozycjonowanie strony www to proces. Dzięki pracy z wymienionymi narzędziami, analizie danych oraz wieloletniemu doświadczeniu pracujemy nad tym, aby witryny naszych klientów pięły się w górę. Właśnie dlatego zapewniamy stały monitoring i optymalizację SEO stron, którymi się “opiekujemy”.

Bezpieczny link building pozycjonujący strony

Link building jest jednym z najistotniejszych elementów w skutecznym pozycjonowaniu stron www. Sprawdza się tu jednak stare, dobre powiedzenie – z kim przystajesz, takim się stajesz. Jeśli linki do pozycjonowanej witryny znajdują się na witrynach o kiepskiej reputacji, Google uzna, że strona, o której pozycje walczymy również nie jest wiarygodna.
Właśnie dlatego tak ważne jest zbudowanie becklinków na wartościowych portalach.

W swojej pracy stosujemy wyłącznie uczciwy link building. System budowania linków opieramy bowiem na crosslinking (wymiani linków) na stronach naszych partnerów.
Ponadto, posiadamy kilkaset własnych portali o różnorodnej tematyce, dzięki czemu systematycznie budujemy system linków odsyłających do strony naszego klienta.

Wsparcie w Content Marketingu strony

Nie byłoby skutecznego pozycjonowania stron www bez dobrego content marketingu. Dobrego, tzn. interesującego dla użytkowników strony oraz przyjaznego dla Google.
Wartościowe treści, dodawane systematycznie, mają ogromny potencjał SEO.

Dzięki takim narzędziom, jak wspomniany już Senuto czy Semstorm wiemy, jaki content interesuje i przyciąga potencjalnych klientów. A to z kolei generuje ruch z Google. Co więcej, współpracujemy z najlepszymi copywriterami, których cechuje “lekkie pióro” z wiedzą na temat seo copywritingu.

Zaufanie klienta i ścisła współpraca kluczem do osiągnięcia efektów pozycjonowania

Mówi się, że sukces ma wielu ojców. Nam wystarczy dwóch – klient w duecie z naszą firmą.
Klient jest naszym partnerem w pozycjonowaniu strony. Przejrzyste raporty, konsultacje, stały monitoring efektów pozycjonowania w Google – robimy to wszystko, aby klient mógł zrozumieć, co właściwie dzieje się z jego stroną firmową. Lubimy swoją pracę, dlatego jesteśmy profesjonalni i tacy również są nasi klienci.

Pozycjonowanie stron firmowych

Pierwszego wrażenia nie da się powtórzyć. Tak samo jest w przypadku strony www. To tutaj klient najczęściej styka się po raz pierwszy z marką. Strona www jest zatem wizytówką firmy. Jej znaczenie w sprzedaży i marketingu rośnie z roku na rok.
Obecnie firmowa witryna to potężne narzędzie marketingowe. Dziś odchodzi się od prostych stron typu one-page, które cechowała statyczność i niewielki potencjał SEO.

Powstają firmowe blogi, do stron podpięte są narzędzia analityczne i remarketingowe, a pozycjonowanie stron w internecie to już standard. Niestety, spowodowało to, że na rynku pojawiło się wiele firm, które z profesjonalnym pozycjonowaniem nie mają nic wspólnego.

Często bowiem trafiają do nas klienci, którzy bardzo mocno odczuli konsekwencje współpracy z tzw. “Januszem SEO”. Nie chodziło wyłącznie o brak efektów. W wielu przypadkach, musieliśmy ratować firmowe strony, których pozycja drastycznie spadła. Zazwyczaj powodem było nałożenie przez Google filtra, który – jak już mówiliśmy – jest karą za nieuczciwe praktyki w pozycjonowanie strony w Google.

Jak rozpoznać nieuczciwego seowca? Nie wtajemnicza klienta klienta w to, co robi. Nie monitoruje efektów pozycjonowania. Unika audytu po wykonaniu zlecenia” i najczęściej znika bez wieści natychmiast po skończonej “pracy”.

Pozycjonowanie sklepów e-commerce

Sklepy e-commerce, czyli po prostu, sklepy internetowe cieszą się w Polsce ogromną popularnością. Szybka dostawa, wygodne opcje płatności, konkurencyjne ceny, a przede wszystkim – wygoda, to wszystko sprawia, że Polacy uwielbiają zakupy przez internet.
Sklep internetowy to zatem idealny pomysł na biznes. Jest jednak jedno “ale”. Kiedy użytkownik internetu chce coś kupić, najczęściej korzysta wyszukiwarki. Wniosek zatem nasuwa się sam. Bez skutecznego pozycjonowania, żaden klient nie trafi do takiego sklepu.
A przecież sklepy e-commerce mają ogromny potencjał SEO. W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego bardzo ważne są czynniki takie jak: unikalne, stworzone pod SEO opisy kategorii produktów i samych produktów, linkowanie wewnętrzne oraz optymalizacja obrazów. Jednak tak, jak w przypadku innych stron www, należy skupić się na pozycjonowaniu całej witryny, a nie jej pojedynczych podstron.