Agencja Marketingu Szeptanego

Nieważne co mówią, ważne, żeby mówili – ta dewiza na pewno nie sprawdza się w biznesie.
Monitorowanie dyskusji oraz opinii na temat firmy to punkt obowiązkowy w każdej kampanii e-marketingowej. Niestety, działania te muszą być prowadzone systematyczne, co w przypadku natłoku innych obowiązku wcale nie jest takie łatwe. A co w przypadku, kiedy Twoja firma dopiero wchodzi na rynek, a w sieci próżno szukać wzmianek o niej? Z pomocą przychodzi marketing szeptany.

Na czym polega marketing szeptany

Marketing szeptany, nazywany też buzz marketingiem, to strategia polegająca na generowaniu dyskusji, wyrażaniu opinii na temat określonego produktu lub usługi. Działania te prowadzone są tam, gdzie potencjalni klienci mogą szukać informacji przed decyzją o zakupie. Skuteczny marketing szeptany przypomina naturalny, spontaniczny przekaz, daleki od reklamy.

Marketing szeptany Firmy w czasie rzeczywistym

To najbardziej skuteczny rodzaj marketingu szeptanego. Obecność w grupach tematycznych, odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów, opinie o produkcie lub inicjowanie dyskusji o nowej marce. To tylko niektóre możliwości, jakie daje buzz marketingiem.

Zalety marketingu szeptanego

Za sprawą efektu wirusowego, jakie daje dyskusja o firmie w mediach społecznościowych, rozpoznawalność Twojej marki rośnie. Jest to szczególnie ważne, jeśli wypuszczasz na rynek nowy produkt lub zaczynasz działalność usługową. Tego typu działania są bardzo skuteczne w przypadku promocji lub nowej oferty. Dzięki marketingowi szeptanym informacja dotrze do Twoich potencjalnych klientów.

Dla przykładu, jeśli lubisz czytać książki i należysz do grup dla moli książkowych, na pewno zauważyłeś posty “zwykłych” użytkowników o nieplanowanym zakupie pięciu książek, bo w księgarni lub markecie X trwa właśnie promocja. Przypomnij sobie, ile osób szukało opinii na temat najlepszego fryzjera lub restauracji w swoim mieście. W tym momencie zaczyna się właśnie buzz marketing. Nie pozwól, aby o Twojej firmie było cicho.