Zalety reklamy w internecie

Bez względu na to, o jakim typie reklamy internetowej mówimy, jest coś co je łączy. Działania reklamowe i ich efekty można zmierzyć. Niemal każdy system reklamowy umożliwia śledzenie ścieżki zakupowej klienta. A zintegrowanie działań promocyjnych, pozwala klientowi zetknąć się z marką kilkukrotnie, co zwiększa szansę na konwersję, np. na zakup. Co więcej, w przypadku niezadowalających efektów, można zadziałać natychmiast i wprowadzić konieczne zmiany. W przypadku reklamy w radiu czy telewizji, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, nie ma o tym mowy.

Reklama w sieci - must have każdej firmy

Nie ulega wątpliwości, że reklama w internecie to kluczowy punkt, jeśli chodzi o strategię marketingową praktycznie w każdym biznesie. Żeby odnieść sukces, firma musi być obecna tam, gdzie jej klienci. Szacuje się, że niemal 80% Polaków korzysta z internetu, a prawie połowa z nich robi zakupy w sieci.

Internet to jednak bardzo ogólne pojęcie, dlatego przed podjęciem określonych działań reklamowych, należy zastanowić się, który kanał reklamowy będzie najbardziej skuteczny. Jest to kwestia indywidualna i zależy od branży oraz specyfiki targetu (grupy docelowej). Obecnie mamy ogromny wybór, jeśli chodzi o reklamę firmy w internecie, dzięki dwóm potężnym narzędziom: wyszukiwarce Google oraz mediom społecznościowym.

Media społecznościowe to prawdziwa skarbnica wiedzy o potencjalnych klientach, ich preferencjach, zachowaniach i potrzebach. Dane gromadzone przez portale społecznościowe sprawiają, że reklamy w mediach społecznościowych są spersonalizowane. Daje to obopólne korzyści – użytkownicy otrzymują informacje, które – z dużym prawdopodobieństwem – mogą ich zainteresować, a reklamodawcy mają realną szansę na to, aby zdobyć nowych klientów. Niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o reklamę w mediach społecznościowych, jest Facebook. Warto jednak rozważyć wykorzystanie również innych portali, takich jak YouTube, Twitter, Instagram, czy Linkedin.

Z Facebooka korzysta ponad 16 milionów Polaków. Wśród nich są Twoi klienci. Reklama na tym portalu, daje Ci niepowtarzalną szansę, aby do nich dotrzeć. Niestety, wielu przedsiębiorców uważa tę formę promocji za kosztowną i nieskuteczną. Nic bardziej mylnego! Choć faktycznie, bez znajomości tego narzędzia, bardzo łatwo jest “przepalić” budżet.

Kluczem do sukcesu kampanii Facebook Ads, jest bowiem wybór odpowiedniego celu, sprecyzowanie grupy docelowej oraz stworzenie angażującej kreacji reklamowej. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe, ponieważ menedżer reklam na Facebooku, to zaawansowane narzędzie, które daje ogromne możliwości. Warunek jest jeden – trzeba z niego umiejętnie korzystać, ponieważ o powodzeniu kampanii na Facebooku bardzo często decydują niuanse.

Reklama w wyszukiwarce

Wyszukiwarka jest dla internauty głównym źródłem informacji, aż 97% z nich korzysta z wyszukiwarki Google. Działa to jednak w dwie strony. Google gromadzi bowiem dane o swoich użytkownikach i dzięki temu może im dostarczać bardziej wartościowe treści, także te reklamowe. Reklamodawcą natomiast dostarcza wielu narzędzi, aby ci mogli się tam pojawić. Oto najważniejsze z nich:

Google Ads (do niedawna Google Adwords) to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych oraz graficznych w wyszukiwarce, a także promocję aplikacji mobilnych oraz reklamy video. Co ciekawe – jeszcze kilkanaście lat temu polscy użytkownicy niechętnie klikali w linki sponsorowane. Obecnie są one traktowane na równi z wynikami organicznymi. Powodów, dla których warto reklamować się w Google jest kilka.

Po pierwsze, to klienci szukają Twojego produktu lub usługi, a nie odwrotnie. Wówczas, prawdopodobieństwo zakupu jest bardzo duże. Po drugie, Twoja strona od razu pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Nawet jeśli dopiero zaczynasz biznes. Ponadto, płacisz wyłącznie wtedy, kiedy użytkownik kliknie w link sponsorowany i zostanie przekierowany na stronę. Nie płacisz natomiast za samo wyświetlenie reklamy.

Na YouTube loguje się codziennie 1,5 miliona użytkowników, a czas spędzony na oglądaniu materiałów wideo wynosi średnio 60 minut. Nie dziwi zatem fakt, że w ciągu ostatnich dwóch lat liczba reklamodawców na tym portalu wzrosła dwukrotnie. Szacuje się, że za kilka lat reklamy wideo będą stanowić 90% materiałów reklamowych w internecie. Dlatego warto już dziś zainwestować w tę formę promocji.

Pozycjonowanie strony internetowej obejmuje szereg działań, których rezultatem jest podniesienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Celem pozycjonowania jest pierwsza strona wyników wyszukiwania Google, ponieważ większość użytkowników, kończy swoje poszukiwania właśnie tam.