Stan witryny internetowej
Inaczej leczy się pacjenta, którego trzeba “wyciągnąć” z ciężkiej choroby, a inaczej tego, komu wystarczy zalecić zmianę diety i więcej ruchu. Tak samo jest w przypadku strony internetowej. Jeśli w trakcie audytu SEO okaże się, że strona wymaga gruntownej “przebudowy” i optymalizacji od podstaw, oznacza to więcej pracy i wyższe koszty.
Pozycja strony
Ogromne znaczenie ma również aktualna pozycja witryny. Inaczej pozycjonuje się witrynę, która obecnie znajduje się na drugiej stronie wyników Google, a inaczej taką która pojawia się dopiero na dziesiątej stronie. Cena dotyczy też pozycji, którą chcesz osiągnąć. Doradzimy Ci, czy wystarczy obecność w top 10, czy lepiej powalczyć o top 3.
Rodzaj witryny
Każda strona internetowa wymaga innego nakładu pracy. Istnieją witryny o niewielkim potencjale SEO, np. strony typu one-page. Inaczej pozycjonuje się takie strony, inaczej portale internetowe, witryny firmowe, a jeszcze inaczej sklepy e-commerce.
Konkurencja
Należy pamiętać, że w drodze na szczyt Twoja strona nie jest jedyna. Cena pozycjonowania zależy również od tego, ile właścicieli stron chce wypozycjonować się na taką sama frazę.
Jeśli są to silne marki, a strony zajmują topowe pozycje w wynikach Google od lat, cena za top 10 lub top 3 będzie wyższa, niż w przypadku branży, w której konkurencja jest niewielka.
Liczba fraz
Liczba fraz kluczowych, na która warto się pozycjonować zależy od rodzaju biznesu i typu strony. W przypadku ogromnych sklepów internetowych czy bloga, liczba ta będzie o wiele większa niż w przypadku firmowej strony. A zatem cena też będzie inna.
Okres umowy
Koszt pozycjonowania zależy również od czasu, na który została zawarta umowa z agencją SEO. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na długofalową współpracę, mogą liczyć na mniejsze koszty w skali miesiąca, niż Ci, którzy preferują krótsze terminy. Reasumując – im dłuższy okres umowy, tym cena jest mniejsza.