Jak tworzyć wartościowy content w branży ecommerce?

Jak tworzyć wartościowy content w branży ecommerce?

Content marketing to wciąż rozrastająca się gałąź marketingu. Oprócz wykorzystywania go w oczywistych branżach, niezwykle rozwinął się również w branży ecommerce, która zdecydowanie odniosła jeden z najwyższych wzrostów w minionym roku. O tym jak tworzyć wartościowy content w branży ecommerce przeczytasz w tym artykule. 

Branża ecommerce przez ostatnie 12 miesięcy odnotowała olbrzymi wzrost ze względu na sytuację związaną z pandemią COVID-19. Gdy sklepy były zamknięte z powodu lockdownu, znacząco wzrostła sprzedaż online. Osoby, które do tej pory nie były przychylne do zakupów online, były zmuszone wypróbować tej metody. Co więcej, ludzie zmienili swoje nawyki zakupowe już na stałe, więc branża nie odnotowywała znaczących spadków, gdy sklepy stacjonarne zaczęły z powrotem działać. 

Wszystko to miało wpływ na powstawanie większej ilości reklam internetowych oraz działań związanych z digital marketingiem. Już dawno przestała być wystarczająca jedynie obecność w internecie. Jednym ze sposobów na wyróżnienie się wśród konkurencji stał się content marketing. Ale czym w ogóle jest content marketing?

Co to jest content marketing?

Content marketing to mówiąc najprościej marketing treści. Opiera się na publikowaniu merytorycznych, wartościowych treści, które edukują odbiorców i odpowiadają na ich pytania oraz potrzeby. Dzięki temu marka buduje wizerunek eksperta, ma szansę na pogłębienie zaufania obecnych klientów, a także na przekonanie nowych. Dlatego tworzenie treści content marketingowych warto oprzeć na lejku sprzedażowym. 

Co to jest content marketing? Prawa Autorskie lepszymarketing.pl. Czytaj więcej na https://lepszymarketing.pl/jak-tworzyc-wartosciowy-content-w-branzy-ecommerce/ .

Lejek sprzedażowy a content marketing

Wykorzystanie lejka sprzedażowego w content marketingu ma na celu przynieść efekty na wyższym poziomie niż prowadzenie takich działań w formie ogólnej. Dlaczego? Tworząc treści zgodnie z każdym etapem lejka, mamy szansę zapewnić klientowi odpowiedzi niezależnie od tego, w którym miejscu się znajduje: czy jest to dopiero jego pierwszy kontakt z marką, czy jest już zdecydowany do zakupu.

Na pierwszym etapie lejka zakupowego skupiamy się na budowaniu rozpoznawalności marki. To często moment, kiedy klient po raz pierwszy ma kontakt z marką i ma szansę dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy. Na początkowym etapie świetne do wykorzystania będą działania w ramach:

  • Influencer marketingu, 
  • Kampanii reklamowych w social mediach,
  • Kampanii reklamowych w witrynie,
  • Artykułów sponsorowanych (po wartościowe witryny możesz sięgnąć np. do Linkhouse),
  • Podcastów.

Na kolejnym etapie należy się skupić na wzbudzeniu zainteresowania produktem lub usługą. W tym miejscu można wykorzystać merytoryczne wpisy na firmowym blogu, czy kampanie remarketingowe w mediach społecznościowych, Google Ads oraz newsletter). Podkreślenie wartości Twoich produktów w kampaniach tego typu to ich kluczowy element.

Budowanie zaufania u klienta to trzeci etap lejka. Na tym poziomie klient powinien otrzymać treści content marketingowe, które będą dedykowane i dostosowane do jego indywidualnych potrzeb. Powinien pojawić się element ekskluzywności. Świetnie sprawdzi się personalizowany mailing, wyjątkowy e-book lub zaproszenie na zamknięty webinar z wartościową wiedzą. 

Ostatni szczebel to zakup. Jeśli wydaje Ci się, że na tym etapie nie są już potrzebne działania content marketingowe to jesteś w dużym błędzie. Dzięki treściom dostarczanym klientowi po zakupie, masz szansę zbudować z nim trwałą więź. Wówczas konsument może przywiązać się on do marki i znacząco wzrasta szansa na to, że wróci do Ciebie w przyszłości. Portal dla klientów, zamknięta grupa na Facebooku lub stały newsletter to świetne pomysły na zbudowanie lojalności oraz wzmacnianie relacji na linii klient – Twoja marka.

Jak tworzyć jakościowy content

Jak tworzyć jakościowy content?

Tworząc wartościowy content należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Pamiętając o nich będziesz mieć pewność, że tworzone przez Ciebie treści niosą wartość dodaną dla Twoich odbiorców, nie są agresywną reklamą Twoich produktów lub usług. O czym więc warto pamiętać?

Działaj według strategii

Strategia to najważniejszy dokument, który powinien określać ramy podejmowanych przez Ciebie kroków w marketingu. Twoje działania content marketingowe również powinny być zawarte w strategii Twojej marki. Dlaczego to takie ważne? Pomaga Ci ona tworzyć treści zgodne z DNA marki, określić jakie treści mogą być potrzebne klientowi, a także jakie publikacje mogą być korzystne dla Twojej firmy. 

Odpowiadaj na potrzeby odbiorcy

Poznaj swojego klienta oraz jego potrzeby. Warto systematycznie przeprowadzać badania wśród swoich odbiorców, a także odpowiadać sobie na pytanie do kogo chcesz trafić? Pomoże Ci to dokładnie określić grupę docelową i stworzyć persony, które wspierają myślenie o odbiorcach i klientach. Wartościowa jest również analiza rozmów z obsługi klienta oraz komentarzy i wzmianek w mediach społecznościowych.

Opisuj dokładnie temat

W przygotowanej przez Ciebie treści należy wyczerpać temat, o którym piszesz, aby klient nie potrzebował szukać treści u konkurencji. Pamiętaj jednak, aby treść (niezależnie od tego czy jest tekstowa, czy wizualna) nie zawierała zbyt dużo informacji i opisów. Przedstawiaj poszczególne zjawiska dokładnie, ale zwięźle.

Zadbaj o atrakcyjność

Treści muszą być atrakcyjne. I nie chodzi o to, aby np. do tekstów dodawać krzyczące grafiki, czy tworzyć filmy z efektami specjalnymi. Chodzi o to, aby artykuł, elementy graficzne, czy filmy były estetyczne, nawiązywały bezpośrednio do tematu i pozwalały na łatwe przyswajanie wiedzy.

Nie zapomnij o celu

Treść tworzyć “po coś”: aby poinformować odbiorców o Twoim produkcie, aby ich doedukować, przedstawić dobre rozwiązania czy odpowiednie rekomendacje. Pomoże Ci tutaj również spojrzenie poprzez lejek sprzedażowy. Kiedy pamiętasz o celu łatwiej jest Ci stworzyć odpowiednią treść, a także masz pewność, że zawierasz tam informacje, które odpowiadają na konkretne potrzeby.

Jakiego rodzaju treści możesz tworzyć?

Posty edukacyjne w social mediach, e-booki z poradami i barwnymi historiami, video tutoriale pokazujące jak obsługiwać poprawnie Twój produkt, czy podcasty poruszające tematy związane z Twoją branżą to tylko kilka pomysłów, na tworzenie treści. Najważniejsze jest to, aby dobrać format do poruszanego problemu, grupy docelowej, a także etapu lejka sprzedażowego. 

Bardzo dobrym pomysłem w promowaniu e-commerce jest wykorzystanie artykułów sponsorowanych. Artykuły tego typu to publikacje, które są udostępniane na portalach i stronach, które nie należą do Twojej marki. Dzięki temu możesz dotrzeć do całkiem nowych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani tematem, a finalnie Twoimi produktami lub usługami.

Ponadto artykuły sponsorowane mają ogromny wpływ na pozycjonowanie Twojej marki w wyszukiwarce Google. Wartościowe artykuły sponsorowane, umieszczane na odpowiednich stronach zapewniają Ci lepszą widoczność i zwiększają szansę na to, że klient trafi do Ciebie prosto z wyszukiwarki.  

Jeśli nie wiesz gdzie szukać miejsc odpowiednich do publikacji, sięgnij do Linkhouse. Znajdziesz tam bazę prawie 40 tysięcy portali z różnych branż, na których możesz opublikować swoje treści. Lista jest na bieżąco aktualizowana, więc masz pewność, że jest to wartościowe narzędzie do prowadzenia tego typu działań.

Podsumowanie

Działania content marketingowe w branży e-commerce to ogromny obszar do zagospodarowania. Jeśli sprzedajesz ubrania możesz np. pisać posty o tym jak tworzyć stylizacje lub artykuły o tym jakie kolory oraz wzory łączyć ze sobą. Albo jeśli jesteś dystrybutorem sprzętu elektronicznego możesz tworzyć tutoriale na temat obsługi Twoich produktów lub e-booki z instrukcjami na temat konserwowania sprzętu. 

Nie zapomnij również o artykułach sponsorowanych, które oprócz dostarczenia wartościowego contentu, mają ogromny wpływ na pozycjonowanie Twojego sklepu w internecie. Skorzystaj z opcji oferowanych przez Linkhouse i zapewnij sobie linki na najwyższym poziomie. 

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments