Co to jest Google Ads

Google Ads (do niedawna Google AdWords) to system reklamowy, który umożliwia reklamę w płatnych wynikach wyszukiwania, a także w sieci reklamowej swoich partnerów. Najbardziej popularną formą reklamy są tzw. linki sponsorowane, czyli reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwarki Google.

System reklamowy Google Ads oferuje jednak dużo więcej możliwości: reklamę graficzną, reklama wideo, usługę Google Moja Firma, czy kampanię produktową.

Gdzie możesz się reklamować

Z wyszukiwarki Google korzysta niemal 97% polskich internautów. Daje to ogromny potencjał reklamowy. Kiedy internauta wpisuje jakieś zapytanie, pojawiają się wyniki wyszukiwania – organiczne (naturalne) oraz płatne – linki sponsorowane, reklamy graficzne oraz produktowe. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku YouTube, który należy do Google. Materiały reklamowe pojawiają się na tym portalu przed, w trakcie lub po filmie. Ponadto, Google daje możliwość reklamowania się poza własną wyszukiwarką, czyli w sieciach reklamowych oraz w innych popularnych wyszukiwarkach. Jest to możliwe dzięki programowi partnerskiemu Google AdSens, do którego należą właściciele stron internetowych o przeróżnej tematyce.

Sieć wyszukiwania

Sieć wyszukiwania to kanał który obejmuje wyszukiwarkę Google oraz promocję w wyszukiwarkach partnerskich, m.in. Onet.pl

Sieć reklamowa

Sieć reklamowa to zespół witryn, na których mogą pojawić się reklamy. Zaliczamy do nich zarówno wybrane portale należące do Google (Google Maps, Youtube, Gmail), jak i strony partnerskie w ramach programu Google AdSens. W sieci reklamowej można wyświetlać reklamy graficzne, elastyczne oraz video. Docelowe miejsce wyświetlania reklamy, jest uzależnione od tematyki wybranej przez reklamodawcę. Dodatkowo, reklamę można skierować do osób, które mają określone potrzeby, zwyczaje oraz zainteresowania, np. obejrzały film na konkretny temat. Dzięki temu dotrzesz do ściśle określonych odbiorców, którzy są Twoimi potencjalnymi klientami.

Rodzaje reklamy w Google Ads

Jak widać, Google to potężne narzędzie reklamowe, a wybór konkretnego formatu reklamowego zależy od celu kampanii, grupy docelowej oraz specyfiki konkretnego biznesu. Ogromną zaleta kampani Google Ads jest to, że reklamodawca może sam wybrać model płatności (za liczbę wyświetlenia, kliknięcie w link lub za codzienną emisję reklamy).

To typ reklamy, który najczęściej utożsamiany jest z kampanią Google Ads. Działa ona w ten sposób, że linki sponsorowane pojawiają się nad lub pod wynikami organicznymi. Reklama wyświetla się na określone zapytania, zdefiniowane wcześniej przez reklamodawcę. Z oczywistych względów, najskuteczniejsze są reklamy wyświetlane na samym szczycie wyników wyszukiwania. O tym, która z reklam zostanie wyświetlona decyduje wynik aukcji, w której biorą udział reklamodawcy konkurujący o takie same słowo kluczowe. Na jej wynik ma wpływ oferowana stawka, adekwatność reklamy oraz jakość strony docelowej.

Reklama graficzna, czyli inaczej reklama displayowa, sprawdzi się wszędzie tam, gdzie obraz “znaczy więcej niż tysiąc słów”. Reklama taka wyświetlana jest w formie baneru na stronach internetowych. Reklamy tego typu mogą być wyświetlane w całej sieci reklamowej lub zostać zawężone do określonej grupy tematycznej, związanej z wyświetlaną reklamą.

W ramach kampanii Google Ads dostępnych jest kilka wariantów reklamowych wideo. Reklamy In-Stream są wyświetlane przed, w trakcie i po filmach na YouTube, a także w sieci reklamowej Google, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych. Zaletą reklam tego typu jest fakt, że użytkownik nie może ich pominąć. Reklamy wideo Discovery są natomiast wyświetlane na stronie głównej oraz w wynikach wyszukiwania i obok listy powiązanych filmów. Reklama składa się z miniaturki filmu oraz tekstu. Reklamodawca płaci, tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie w reklamę. Reklamy Out-Stream wyświetlana jest na stronach internetowych partnerów Google. Ten format reklamowy jest wyświetlany wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Krótkie, chwytliwe reklamy, które trwają kilka sekund to natomiast, tzw. reklamy w przerywniku.

Kampania Google Shopping

Kampania produktowa to idealne rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych.
Ten typ reklam łączy w sobie bowiem cechy reklamy graficznej i tekstowej. Są one jednak czymś więcej, ponieważ oprócz grafiki i nazwy, użytkownik widzi również cenę produktu, nazwę sklepu oraz inne przydatne informacje. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, Google Shopping pozwoli Ci zwiększyć ruch w witrynie, zaprezentować swoją ofertę, a także dotrzeć ze swoimi produktami do osób, które ich szukają. Nie będą to zatem przypadkowi internauci, ale wartościowi użytkownicy, którzy faktycznie chcą dokonać zakupu.