Skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie stron w mapach Google

Wyobraź sobie, że jesteś na wakacjach i chcesz zjeść smaczny i niedrogi obiad. Zupełnie nie znasz okolicy, więc wyciągasz telefon i wpisujesz w wyszukiwarkę takie właśnie zapytanie, dodając nazwę miejscowości, w której obecnie przebywasz. Jak wygląda pierwsza strona wyników wyszukiwania? Na samej górze znajdują się linki sponsorowane, następnie wyniki z Google Maps i wyniki organiczne. Jednak to wyniki w formie mapki przykuwają Twoją uwagę. Widzisz wskazówki dojazdu, opinie oraz godziny otwarcia. Decyzja podjęta. Już wiesz, gdzie dziś zjecie obiad. Być może Ty również masz wizytówkę w Google Twoja Firma i zastanawiasz się, dlaczego niektóre z nich zajmują topowe pozycje w wynikach wyszukiwania, a inne nie. Jest to możliwe dzięki lokalnemu pozycjonowaniu stron w mapach Google.

Jak osiągnąć wysoką pozycję w Google Maps

Pierwszy krok to założenie konta oraz wizytówki Google Moja Firma. Zanim wizytówka pojawi się w wyszukiwarce, na podany przez Ciebie adres, zostanie wysłana kartka pocztowa. W ten sposób pracownicy Google sprawdzają, czy podane przez Ciebie dane są prawdziwe.

Kiedy cała procedura zakończy się powodzeniem, zadbaj o uzupełnienie pozostałych danych. Tak, jak w przypadku klasycznej wizytówki, dodaj wszystkie informacje, potrzebne, aby klient mógł się z Tobą skontaktować:

Na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania wpływają również opinie klientów. Dlatego warto poinformować ich o takiej możliwości. Pozycję w Google Maps mogą poprawić także linki z lokalnych stron, katalogów oraz lokalizatorów.

Chcesz być na szczycie, ale nie masz czasu, aby zadbać o swoją pozycję w mapach Google?

Zostaw to nam! Daj się znaleźć swoim klientom!

Pin It on Pinterest