Skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie oparte o frazy wielowyrazowe wykorzystujące cały potencjał witryny

Przypomnij sobie, jakie zapytania wpisujesz w Google, kiedy szukasz jakiegoś produktu lub rozwiązania swojego problemu. Zależy Ci na tym, aby wyszukiwarka znalazła odpowiedź na Twoje pytanie, więc najpewniej starasz się doprecyzować, czego szukasz. A Twoje zapytanie składa się z kilku słów.

Jeśli działasz w ten sposób, musisz wiedzieć, że nie jesteś jedyny. Kilkuwyrazowe frazy są przez internautów wpisywane częściej niż te ogólne, ponieważ zapewnia im to bardziej satysfakcjonujące wyniki. Tendencję tę wykorzystuje się w tzw. pozycjonowaniu szerokim, zwanym też long tail (długi ogon).

Co to jest długi ogon w pozycjonowaniu

Długi ogon, z angielskiego long tail, to rozbudowane, wielowyrazowe frazy kluczowe. Zazwyczaj frazy takie mają od trzech do pięciu wyrazów. Z oczywistych względów są wyszukiwane rzadziej niż te bardziej ogólne, krótkie zapytania. Cechuje je jednak duża dokładność.

Zalety pozycjonowania szerokiego

Przede wszystkim, pozycjonowanie szerokie generuje bardziej wartościowy ruch. Choć jest on mniejszy niż w przypadku topowych fraz, generuje większą sprzedaż. Właśnie dzięki swojej dokładności. Jeśli bowiem Twoja strona wyświetla się po wpisaniu wielowyrazowego zapytania, trafność takiego wyniku będzie duża. To znaczy, że Twój produkt lub usługa będą odpowiedzią na problem lub potrzebę użytkownika, a stąd już tylko krok do zakupu. Kolejną zaletą jest stosunkowo niski koszt pozycjonowania szerokiego. Wiąże się to z relatywnie niewielką konkurencją.

Pin It on Pinterest