Skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie stron na rynki zagraniczne

Internet nie ma granic, dlatego e-biznes pozwala zdobyć nowych klientów również na rynku zagranicznym. Zasady działania wyszukiwarki są takie same w niemal w każdym kraju, jednak pozycjonowanie stron na rynki zagraniczne wymaga specyficznej wiedzy, wykraczającej poza SEO.

Analiza konkurencji

Przed podjęciem jakichkolwiek działań, analizujemy rynek, konkurencję i jej dotychczasowe działania. Oceniamy frazy kluczowe, na które warto się pozycjonować, biorąc pod uwagę ich skuteczność oraz konkurencyjność. Wybieramy te, które przy optymalnych kosztach, przyniosą realny zysk.

Nie tylko Google

W przypadku niektórych krajów warto pomyśleć o pozycjonowaniu również pod inne wyszukiwarki. Takie, które w danym miejscu cieszą się większą popularnością niż Google, tak jak ma to miejsce w Rosji, Rumunii, czy na Węgrzech.

Adaptacja tekstów na stronie pod konkretny rynek zagraniczny

Nie od dziś wiadomo, że język jest odzwierciedleniem świata, w którym żyjemy.
Dlatego przy tworzeniu nowej wersji językowej witryny, nie chodzi wyłącznie o jej proste przetłumaczenie. Teksty muszą bowiem uwzględniać kontekst kulturowy danego kraju. Może się bowiem zdarzyć, że to co świetnie sprawdziło się w naszym kraju, w innym będzie niezrozumiałe, a co za tym idzie – nieskuteczne.

Zagraniczny link building

Istotnym aspektem w przypadku pozycjonowania są również becklinki, czyli linki z witryny, które odsyłają do pozycjonowanej strony. Muszą to być jednak portale zagraniczne “z historią”, takie które cieszą się zaufaniem Google. Pozyskiwanie linków z polskich stron to, w przypadku pozycjonowania zagranicznego, strata czasu i pieniędzy.

Pin It on Pinterest