Audyt treści, które znajdują się na stronie www, polega na zweryfikowaniu ich potencjału SEO. Sprawdzamy zatem, czy w tekstach pojawiają się frazy kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana. To właśnie na ich podstawie roboty Google są w stanie określić tematykę strony i powiązać ją z określonymi zapytaniami użytkowników. Zwracamy uwagę również na układ tekstów, odpowiedni podział nagłówków oraz naturalne i równomierne nasycenie ich słowami kluczowymi.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, czy teksty na stronie są unikalne, ponieważ duplikacja contentu jest karana przez roboty Google spadkiem nawet o kilkadziesiąt pozycji. Kolejną ważną kwestią jest jakość zamieszczonych treści. Idealna optymalizacja contentu na stronie www uwzględnia w równym stopniu wymagania wyszukiwarki, jak również interes użytkowników.
Co to oznacza w praktyce? Merytoryczne, wartościowe i przydatne treści, w których jednocześnie pojawiają się słowa kluczowe, ważne z punktu widzenia późniejszego procesu pozycjonowania strony internetowej.