Algorytm Google (update) – to zespół procesów, dzięki którym w wynikach wyszukiwania na topowych pozycjach pojawiają się strony najlepiej dopasowane do konkretnej frazy kluczowej. Algorytm bierze pod uwagę setki czynników, dzięki czemu Google prezentuje swoim użytkownikom bardzo precyzyjne wyniki.

Algorytm Google - co to jest

Najprościej mówiąc, algorytm Google to zbiór reguł, według których skanowana i indeksowana jest każda witryna internetowa. Dzięki algorytmom, Google może wyświetlać swoim użytkownikom, najlepsze, czyli najlepiej dopasowane, wyniki wyszukiwania.

Najpopularniejsze Algorytmy Google

Page Rank

Page Rank oceniał głównie treści znajdujące się na stronie internetowej. O popularności strony miały świadczyć liczne wzmianki o niej na innych wartościowych stronach. Ocena przez ten algorytm polegała na analogii. Jeśli na popularnej stronie pojawił się link do innej, młodej witryny, wówczas strona ta oddawała część swojej “mocy”, młodszej witrynie. Niestety, doprowadziło to do licznych nadużyć. Dzięki becklinkkom z popularnych serwisów, wysokie pozycje mogły uzyskać strony internetowe o niskiej jakości. Z tego powodu Page Rank nie jest już aktualizowany.

Panda

Panda powstała w celu zweryfikowania, czy content na stronie www jest unikalny. Nie jest to jednak jedyne kryterium. Równie ważne dla Pandy jest wartość merytoryczna tekstu, jego naturalność oraz długość. Pana “pilnuje”, aby witryny z tekstami sztucznie nasyconymi słowami kluczowymi nie zajmowały wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pingwin

Nieustraszony Pingwin walczy z BlackHat SEO. Terminem tym są określone nieuczciwe praktyki, dzięki którym strona internetowa może uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Możemy do nich zaliczyć, np. dużą ilość niskiej jakości backlinków, które zostały pozyskane w bardzo krótkim czasie.