Atrybut Alt – to opis Alternatywny obrazka na stronie internetowej;
parametr, dzięki któremu roboty Google mogą “zrozumieć”, co znajduje się na obrazku i dzięki temu prawidłowo zindeksować stronę.

Atrybut Alt - co to jest

Atrybut Alt to słowna informacja, opis dla robotów Google, co znajduje się na zdjęciu lub na grafice. Zazwyczaj jest ukryta przed użytkownikiem, chyba że z różnych przyczyn obrazek się nie wyświetla. Wówczas zamiast grafiki pojawia się właśnie atrybut Alt. Opis Alternatywny jest bardzo ważny dla osób niewidomych, ponieważ specjalne programy, odczytują tekst atrybutu Alt i dzięki temu użytkownik z dysfunkcją wzroku może dowiedzieć się, co znajduje się na obrazku.

Brak atrybutu Alt - konsekwencje

Jeśli atrybut Alt nie zostanie uzupełniony, roboty indeksujące witrynę internetową uznają, że na stronie nie ma obrazków. Uniemożliwi to zatem pełne, a zatem prawidłowe zaindeksowanie strony www i znacznie utrudni pozycjonowanie takiej strony. Należy bowiem pamiętać, że prawidłowe uzupełnienie tekstu Alternatywnego jest ważnym elementem optymalizacji strony pod kątem SEO. Ponadto, jeśli opis Alternatywny nie zostanie uzupełniony, uniemożliwi to prawidłowy odbiór witryny przez niewidomych użytkowników.

Atrybut Alt - jak go uzupełnić

Najważniejszą kwestią jest to, aby opis Alternatywny obrazka faktycznie nim był. Oznacza to, że atrybut Alt powinien opisywać to, co faktycznie znajduje się na zdjęciu. Dobrze, gdy zawiera frazę lub frazy kluczowe, na które dana strona jest pozycjonowana. Choć nie wolno przesadzić. Sztuczne upychanie słów kluczowych jest niezgodne z zasadami Google’a i zaliczane jest do Black Hat SEO, czyli praktyk niewskazanych przez twórców tej wyszukiwarki.