Atrybut Dofollow (przeciwieństwo Nofollow) – to atrybut, który wskazuję robotom Google, żeby odwiedziły witrynę, do której kieruje link. Strona, na której znajduje się odnośnik do innej witryny, jednocześnie przekazuje jej część swojej mocy.

Atrybut Dofollow - co to jest

Dofollow jest domyślnym atrybutem, dlatego nie trzeba go dodawać. Linki z tym atrybutem mogą mieć następującą postać:

<a href=”lepszymarketing.pl”>Lepszy Marketing</a> lub <a href=”lepszymarketing.pl” rel=”dofollow”>Lepszy Marketing</a>

Z racji tego, że obie formy mają to samo znaczenie, najczęściej stosowany jest krótszy zapis.

Znaczenie Atrybutu Dofollow w pozycjonowaniu

Linki z Atrybutem Dofollow są ważnym elementem w procesie pozycjonowania strony, ponieważ witryna, na której znajduję się link przekazuje część swojego “autorytetu”, stronie, na którą kieruje odnośnik. Dzięki temu zwiększa się zaufanie Google do takiej witryny, co powoduje, że z czasem ma ona szansę na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ma to jednak również swoje złe strony. W przypadku, gdy portal, na którym został umieszczony link z atrybutem Dofollow uzyskał wysoki wskaźnik TrustRank, strona przekazuje część swojej mocy witrynie, do której kieruje link. Jeśli jednak witryna ta jest słabej jakości, może to doprowadzić do obniżenia wskaźnika Page Trust strony, która do niej linkuje. Wniosek z tego jest prosty — wartościowe witryny, które cieszą się uznaniem Google, nie powinny linkować do słabych stron, ponieważ utrudni im to utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dofollow nie odnosi się wyłącznie do stron zewnętrznych. Atrybut ten pełni istotną funkcję w linkowaniu wewnętrznym strony internetowej, ponieważ przekazuje moc konkretnej frazy kluczowej.