Backlinks — to linki odsyłające z jednej witryny internetowej, na inną konkretną stronę www. Backlinki są jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google. Co oznacza, że ich jakość wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
backlinki (inaczej linki przychodzące) to linki, które odsyłają do konkretnej strony docelowej, ale zostały umieszczone na innej domenie. Innymi słowy — jedna witryna, zazwyczaj ta o wyższym wskaźniku Page Trust, przekazuje część swojej popularności stronie, do której prowadzi taki backlink.
Najprostszym sposobem pozyskania backlinków było niegdyś umieszczenie witryny w tzw. katalogach stron. Były to serwisy, które gromadziły linki do stron internetowych, dzieląc je ze względu na tematykę. Kolejnym sposobem na pozyskanie linków przychodzących było tworzenie niskiej jakości treści, które były nasycone słowami kluczowymi z backlinkami, lecz nie miały żadnej wartości dla użytkowników. Teksty takie, zwane preclami, umieszczano na tzw. stronach zapleczowych. Były to witryny słabej jakości, na których znajdowały się treści stworzone wyłącznie pod backlinki. Dzięki temu w bardzo krótkim czasie można było zyskać masowe ilości backlinków, co pomagało witrynie internetowej piąć się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Wraz z pojawieniem się algorytmu Trust Rank, przestała liczyć się ilość backlinków. Dużo ważniejsza stała się ich jakość. Inaczej mówiąc — lepiej mieć pięć linków z wartościowych stron internetowych, niż pięćdziesiąt linków odsyłających ze stron słabej jakości.
Wartościowe backlinki to takie, które są naturalne. Wybierając witrynę, na której ma się pojawić link kierujący do innej witryny, warto sprawdzić wiek domeny, content, który był publikowany na stronie wcześniej. Najlepiej wybrać popularne portale o tej samej tematyce, co witryna, do której link ma odsyłać. Szalenie istotne jest to, aby taki backlink nie zawierał atrybutu nofollow. Warto zadbać również o jakość testu, w którym backlink będzie umieszczony. Powinien być wyczerpujący oraz interesujący dla użytkowników.