Click Through Rate (CTR) — współczynnik klikalności, stosunek procentowy liczby kliknięć do wyświetleń. Wskaźnik ten jest stosowany najczęściej w kampanii Google, Facebook Ads oraz w e-mail marketingu.
Click Through Rate (CTR) — po polsku nazywany współczynnikiem kliknięć, to wskaźnik procentowy, który odzwierciedla liczbę kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń linka. Współczynnik klikalności to jeden z kluczowych wskaźników, który pozwala ocenić efektywności działań marketingowych, takich jak kampania w wynikach wyszukiwania (Google Ads), kampania reklamowa na Facebooku (Facebook Ads), czy kampania e-mailingowa.
Chociaż CTR jest wyświetlany automatycznie przez większość systemów reklamowych, warto wiedzieć, w jaki sposób się go oblicza. Żeby to zrobić, wystarczy podzielić liczbę wyświetleń (np. reklamy) przez liczbę kliknięć. Przykładowo, jeśli na 100 wyświetleń reklamy, w link kliknął 2 osoby, to oznacza, że CTR w tym przypadku wynosi 2%.
CTR to jeden ze wskaźników, który pozwala ocenić, czy stworzona kreacja reklamowa jest na tyle atrakcyjna, aby zachęcić odbiorców do podjęcia akcji, np. do kliknięcia w link). A co za tym idzie, czy odpowiada grupie docelowej, do której jest adresowana. Kiedy zatem możemy mówić, że CTR jest na dobrym poziomie? Szacuje się, że optymalny współczynnik klikalności powinien utrzymywać się na poziomie 1-2%. Chociaż wszystko zależy od branży i danej grupy docelowej. W niektórych przypadkach standem jest o wyższy wskaźnik klikalności. Innym razem, CTR poniżej 1% nie musi być złym wynikiem. Co więcej – Click Through Rate nigdy nie powinien być mierzony w oderwaniu od innych ważnych wskaźników, takich jak, chociażby CPC (cost par clik), czy całkowity koszt konwersji.