Content (ang. treść) — kiedyś określenie to było używane wyłącznie w odniesieniu do elementów strony internetowej (treści, tytułów, meta tagów, plików graficznych). Wraz z rozwojem mediów społecznościowych, znaczenie tego pojęcia uległo zmianie. Content to obecnie wszystkie elementy związane z komunikacją marki w różnych kanałach, zarówno na stronie www, jak również w social media.
Chociaż “content” można przetłumaczyć jako “treść”, znaczenie tego pojęcia w ostatnich kilku latach znacznie się poszerzyło. Content to już nie tylko treści na firmowych stronach, ale także komunikacja marki w social media: posty, infografiki, podcasty, artykuły eksperckie itd.
Content stał się kluczowym elementem strategii marketingowej. Możemy wręcz mówić o tzw. content marketingu, czyli marketingu treści. Celem tego typu działań jest zwiększenie rozpoznawalności marki wśród grupy docelowej. Cechą charakterystyczną content marketingu jest skupienie się na potrzebach i problemach potencjalnych klientów oraz związany z tym język korzyści. Skuteczny content marketing musi dawać użytkownikowi konkretną wartość, a także edukować klienta w zakresie produktu lub usługi.
Wartościowy content jest ogromnym wsparciem w procesie optymalizacji pod SEO i pozycjonowania witryny internetowej. Dobry content na stronie internetowej powinien być stworzony zarówno dla użytkowników, jak i roboty Google. Co to oznacza w praktyce? Tworzenie interesujących i użytecznych treści, które jednocześnie zawierają określone frazy kluczowe. Obecnie odchodzi się od stron typu one-page oraz tzw. “statycznych” witryn, poniewaz mają one niewielki potencjał SEO. Kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu jest obecnie systematyczne dodawanie wartościowych treści, np. dzięki prowadzeniu firmowego bloga.