Deep link (link głęboki) – link do podstrony, czyli taki, który kieruje do innego serwisu, ale nie na stronę główną, lecz na konkretną podstronę witryny.
Deep link, inaczej link głęboki, to rodzaj linka, który kieruje do konkretnego contentu, czyli na daną podstronę, z jednoczesnym pominięciem strony głównej. O linkowaniu głębokim możemy mówić w przypadku serwisu, na którym pojawia się link odsyłający do konkretnego produktu lub usługi, np. w artykule sponsorowanym.
Dzięki linkowaniu głębokiemu użytkownik trafia na właściwą stronę docelową. Nie musi przechodzić całej ścieżki w witrynie, począwszy od strony głównej. Bardzo dobrze widać to, np. na stronach internetowych partnerów Google. Kiedy użytkownik takiej witryny, kliknie w reklamę, zostaje przekierowany od razu na stronę, którą “zapowiadała” reklama, np. z ofertą lub konkretnym produktem. Co więcej — gdyby taka kreacja reklamowa przekierowała użytkownika na stronę główną serwisu, internauta bardzo by się zdziwił. Strona docelowa nie odpowiadałaby treści reklamy. O analogicznej sytuacji możemy mówić w przypadku różnego typu aplikacji. Jeśli bowiem pod artykułem użytkownik klika na przycisk, udostępnij, oczekuje, że podzieli się treścią w kilka sekund. Gdyby jego oczom ukazał się strona startowa Facebooka, z pewnością zrezygnowałby z całej akcji. Dlaczego? Ponieważ wszystko trwałoby dwa razy dłużej. Najpierw użytkownik musiałby bowiem skopiować link, a następnie wkleić go na swojej tablicy. A to oznacza, że przycisk “udostępnij”, nie spełniłby swojego zadania.
Zadaniem linków głębokich jest zatem umożliwienie użytkownikom szybkiego wykonania konkretnej akcji lub dostarczenie im dokładnie takich informacji, jakich potrzebują. Jeśli dana osoba klika w reklamę, na której widzi trampki, nie ma powodu, aby skierować ją na stronę główną. Jeśli użytkownik aplikacji klika w link oczekuje konkretnej akcji, a nie tego, że zobaczy ekran startowy i sam będzie musiał trafić do miejsca docelowego.
Linkowanie głębokie wpływa na budowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika (UX) oraz na jego zadowolenie. Jest to szczególnie ważne w przypadku urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Deep linki sprzyjają szybkiemu działaniu, co niesie za sobą wiele korzyści, takich jak, np. viralowe (masowe) udostępnienia, zwiększenie zaangażowania, czy skrócenie ścieżki konwersji.