Long tail keywords - Długi ogon

 

Długi ogon (ang. long tail) – kilkuwyrazowe słowa kluczowe, które w większym stopniu niż frazy generyczne (krótsze), ukazują intencję użytkownika, dlatego w większości przypadków generują bardziej wartościowy ruch niż swoje bardziej ogólne odpowiedniki.

Długi ogon

Długi ogon, z angielskiego long tail to frazy kluczowe, które składają się minimum z 2-3 wyrazów, dzięki czemu są bardziej precyzyjne niż krótsze słowa kluczowe. A co za tym idzie — pozwalają odczytać intencję osoby, która korzysta z wyszukiwarki.

Długi ogon a pozycjonowanie

Pozycjonowanie na frazy z długiego ogona pozwala generować bardziej wartościowy ruch niż w przypadku krótkich, generycznych fraz. Kiedy bowiem użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę sprecyzowane zapytanie, otrzymuje lepsze wyniki. Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo, że strona, na którą trafi użytkownik, będzie mu odpowiadać i np. dokona konwersji (np. zakupu). Co więcej — frazy z długiego ogona są mniej konkurencyjne niż ogólne słowa kluczowe. Dzięki temu uzyskanie wysokiej pozycji w przypadku long tail jest dużo łatwiejsze niż walka o topowe pozycje na oblegane, generyczne frazy kluczowe.

Widoczność w wynikach wyszukiwania na długi ogon — sposoby

Długi ogon łączy się z tzw. pozycjonowaniem tematycznym, czyli widoczność witryny na tysiące fraz związanych z danym zagadnieniem, np. migreną. Long tail odgrywa dużą rolę również ze względu na tzw. pozycjonowanie głosowe, w którym dominują długie, naturalne zapytania. Najlepszym sposobem na pozycjonowanie strony na frazy z długiego ogona jest np. prowadzenie bloga, który będzie powiązany tematycznie z pozycjonowaną stroną.

Długi ogon — jak go wygenerować

W sieci dostępnych jest wiele darmowych narzędzi, które pozwalają wygenerować long tail. Do najpopularniejszych należą: Answer The Public, Keywordtool.io oraz Ubersuggest.