Dofollow (odwrotność nofollow) – atrybut linków, który jest sygnałem dla robotów indeksujących, żeby odwiedziły witrynę, do której kieruje link. Dzięki linkowi wychodzącemu dofollow strona, na której znajduje się link, przekazuje część swojej “mocy” witrynie, na którą link odsyła.
Dofollow jest to domyślny atrybut nadawany linkom. Linki z tym znacznikiem odgrywają istotną rolę w procesie pozycjonowania witryny, ponieważ przekazują PageRank oraz anchor, witrynie, do której kierują. W praktyce oznacza to, że dzięki atrybutowi dofollow witryna, na której znajduje się link przekazuje swoją “siłę”, “autorytet”, stronie, na którą link kieruje.
Z racji tego, że znacznik dofollow jest domyślnym atrybutem każdego linka, można go zapisać w dwojaki sposób:
<a href=”lepszymarketing.pl”>Lepszy Marketinga> lub href=”lepszymarketing.pl” rel = “dofollow” >Lepszy Marketinga>
Częściej spotykana jest jednak krótsza forma.
Znacznik dofollow może zostać wykorzystany zarówno w procesie pozycjonowania, jak i depozycjonowania strony internetowej, ponieważ atrybut dofollow może w równym stopniu pomóc, co zaszkodzić danej stronie www. Jeśli bowiem odnośniki do pozycjonowanej strony znajdują się na portalach z długą historią, takich, które cieszą się zaufaniem Google, ich siła zostanie przekazana wraz z linkiem. Dzięki temu pozycja pozycjonowanej witryny wzrośnie. Jak widać, ten rodzaj link buildingu wspiera SEO i buduje wiarygodność strony “w oczach” Google. Linki z atrybutem dofollow mogą posłużyć również do działań związanych z tzw. Black Hat SEO. Wystarczy, że linki do witryny internetowej pojawią się na stronach niskiej jakości, które na dodatek nie są powiązane z nią tematycznie, np. na stronach pornograficznych. Wówczas taki link osłabia witrynę, do której odsyła.