Duplikacja treści co to jest?

 

Duplicate content (kopiowanie treści) – polega na tym, że na kilku witrynach (lub podstronach tego samego serwisu), pojawiają się identyczne teksty.

Duplicate content - co to jest

Duplicate content (powielanie treści) – zjawisko polegające na kopiowaniu treści w obrębie jednej lub kilku domen. Strony, na których odnotowano duplicate content zazwyczaj znajdują się bardzo nisko w indeksie Google.

Duplicate content — przykłady

Duplikacja treści na stronie internetowej może mieć celowy i świadomy charakter. Tak jest, w przypadku kopiowania tekstu z innego serwisu i publikują go na własnej stronie. Z powielaniem treści mamy do czynienia także wówczas, kiedy właściciele sklepów internetowych kupują opisy produktów od producenta i umieszczają na własnej stronie www. Czasem jednak właściciele witryn internetowych nie zdają sobie sprawy z tego, że na ich stronie doszło do powielenia treści. Dzieje się tak, kiedy witryna jest dostępna pod kilkoma domenami, np.www, https://, https://www. Dla robotów Google to bowiem osobne strony, na których znajdują się identyczne treści. Żeby uniknąć takiej sytuacji, wystarczy ustalić adres kanoniczny, takiej strony internetowej oraz przekierowanie 301. Problem duplicate content dotyka najczęściej rozbudowane serwisy, takie jak np. sklepy internetowe, w których stosowana jest paginacja i sortowanie produktów. A co za tym idzie, powstaje wiele adresów URL z identyczną zawartością.

Duplicate content — skutki

Kiedy roboty Google trafiają na dwie strony, na których znajdują się identyczne teksty, roboty Google próbują zbadać, na której witrynie tekst został opublikowany po raz pierwszy. Zazwyczaj za macierzystą stronę uznana zostanie starsza witryna o dłuższej historii. Co stanie z innymi, na których wg Google, znajduje się skopiowany tekst? Ich pozycja gwałtownie się obniży.