Dynamic Content co to jest i jak działa

 

Dynamic content, inaczej treść dynamiczna lub adaptacyjna. Pojęcie to jest używane głównie w kontekście stron internetowych, jednak dotyczy również innego rodzaju treści, np. e-mail marketingu.

Dynamic content — co to jest

Dynamic content (ang. dynamiczna treść) – odwrotność treści statycznych; zawartość strony, treść, która zmienia się w zależności od konkretnych czynników, podczas gdy adres URL strony się nie zmienia. Przykładem dynamicznej treści są różne wersje językowe serwisu, mimo identycznych adresów URL.

Dynamic content — przykłady

Treść dynamiczna uwzględnia użytkownika jego konkretne zainteresowania, działania, czy lokalizację. Jednym z przykładów dynamic content jest kilka wersji językowych strony internetowej, która wyświetla się użytkownikowi w zależności od jego lokalizacji. Innym przykładem jest wyświetlanie internaucie prognozy pogody dla obszaru, na którym użytkownik aktualnie przebywa.

Dynamic content — zalety

Główną zaletą wdrożenia treści dynamicznych jest wysoki stopień ich personalizacji. Dzięki temu content odpowiada preferencjom i potrzebom użytkowników. Dzięki temu ich skuteczność jest dużo większa niż w przypadku treści statycznych. Zindywidualizowany content angażuje użytkowników, a co za tym idzie, zwiększa wskaźnik konwersji.