Dynamic content, inaczej treść dynamiczna lub adaptacyjna. Pojęcie to jest używane głównie w kontekście stron internetowych, jednak dotyczy również innego rodzaju treści, np. e-mail marketingu.
Dynamic content (ang. dynamiczna treść) – odwrotność treści statycznych; zawartość strony, treść, która zmienia się w zależności od konkretnych czynników, podczas gdy adres URL strony się nie zmienia. Przykładem dynamicznej treści są różne wersje językowe serwisu, mimo identycznych adresów URL.
Treść dynamiczna uwzględnia użytkownika jego konkretne zainteresowania, działania, czy lokalizację. Jednym z przykładów dynamic content jest kilka wersji językowych strony internetowej, która wyświetla się użytkownikowi w zależności od jego lokalizacji. Innym przykładem jest wyświetlanie internaucie prognozy pogody dla obszaru, na którym użytkownik aktualnie przebywa.
Główną zaletą wdrożenia treści dynamicznych jest wysoki stopień ich personalizacji. Dzięki temu content odpowiada preferencjom i potrzebom użytkowników. Dzięki temu ich skuteczność jest dużo większa niż w przypadku treści statycznych. Zindywidualizowany content angażuje użytkowników, a co za tym idzie, zwiększa wskaźnik konwersji.