E-book (e-książka) — książka w formie elektronicznej E- booka można odtworzyć na urządzeniach przenośnych, takich jak laptop, telefon komórkowy, czy specjalny czytnik.
E-booki są wykorzystywane w strategii content marketingowej i służą edukowaniu potencjalnych klientów.
E-book to elektroniczna publikacja, e-książka, która może być odtwarzana na nośnikach takich jak, tablet, laptop, czy specjalny e-czytnik. E-booki łączą w sobie tekst oraz materiały audiowizualne, takie jak np. infografiki czy podcasty. E-booki są wykorzystywane w content marketingu, stanowią nie tylko źródło informacji. Służą edukowaniu klientów, ale przede wszystkim — budują wiarygodność marki w oczach potencjalnych klientów i bardzo często stanowią ważny element w procesie pozyskania leadów (potencjalnych klientów).
Sam e-book nie mógłby spełnić swojej funkcji bez odpowiedniej dystrybucji. Dziś tego typu materiały można pobrać z poziomu Facebooka, a “walutą” w tym przypadku są bardzo często dane kontaktowe (np. adres e-mailowy). Pobranie e-booka można uznać za tzw. mikrokonwersję, czyli jeden z etapów na drodze do konwersji głównej, czyli np. sprzedaży. Udostępnianie darmowej wiedzy w formie e-booka to najlepszy sposób, aby pozyskać leady. Oczywiście pod warunkiem, że taki materiał będzie rzeczywiście interesujący i przydatny dla użytkowników.
Wartościowy e-book powinien zawierać praktyczną wiedzę, instrukcje krok po kroku. Wskazówki i rozwiązania, które użytkownik może wdrożyć od razu. Jeśli e-book to kurs, taka publikacja powinna uwzględniać poziom wiedzy i umiejętności czytelników. Inaczej będzie wyglądał e-book dla specjalistów w jakiejś dziedzinie, a inaczej dla osób początkujących. Zarówno forma i treść powinny być dostosowane do odbiorców, a także rodzaju nośnika. Układ e-booka, wielkość fontu muszą zostać dostosowane do urządzeń mobilnych, jeśli użytkownicy faktycznie mają z niego skorzystać.