Exact-match anchor, nazywany również anchorem sprzedażowym, to rodzaj odnośnika, którego treścią jest ściśle dopasowana fraza kluczowa. Jedna z tych, na które pozycjonowana jest strona internetowa.
Exact-match anchor — jeden z kluczowych profili linków, jeśli chodzi link building. To rodzaj anchora, na który pozycjonowana jest strona kluczowa. Ten rodzaj linkowania powinien być stosowany uważnie. Zbyt duża liczba anchorów tego typu może być uznana przez Google za celową próbę manipulowania systemem.
Anchory różnego rodzaju wskazują robotom Google tematykę strony internetowej. Są także rodzajem drogowskazu, który pozwala im poruszać się po witrynie i właściwie zindeksować taką stronę. Anchory Exact-match spełniają w tym przypadku kluczową rolę, ponieważ dotyczy najważniejszych słów kluczowych. Takich, na które witryna jest pozycjonowana. Wysoka pozycja strony na te frazy może przełożyć się na konkretne wyniki sprzedażowe.
Niestety, Google nigdzie nie podaje informacji, jaka liczba anchorów sprzedażowych jest optymalna. Ważne jest to, aby linki miały naturalny charakter i żeby nie używać tych samych treści linków. Warto również zadbać o samo otoczenie takiego anchora, treść akapitu oraz obrazek ze znacznikiem alt.
Nienaturalny profil linków, zbyt częste używanie anchorów sprzedażowych może skończyć się nałożeniem ręcznej kary przez pracownika Google. To z kolei prowadzi do ograniczenia widoczności strony w indeksie, nagłym spadkiem witryny w wynikach wyszukiwania, a w skrajnych przypadkach może zakończyć się nawet wyrzuceniem strony internetowej z indeksu Google.