Featured snippets co to jest przykład

 

Featured snippets — to angielski termin, który oznacza fragment odpowiedzi, którą Google rekomenduje. Taki fragment tekstu pojawia się w specjalnym bloku Answer Box i stanowią odpowiedź na konkretne zapytanie użytkownika.

Featured snippets — co to jest

Featured snippets jest rodzajem wyniku rozszerzonego, który pojawia się na samym szczycie wyników wyszukiwania. Jest to fragment tekstu, który pochodzi z konkretnej strony. Właśnie dlatego oprócz informacji tekstowej pojawia się tytuł, adres i link do witryny.

Featured snippets to konkretna odpowiedź na dane pytanie zadane przez użytkownika. Zapytania takie przypomina najczęściej to, jakie znamy z codziennych rozmów. Właśnie dlatego najczęściej pojawiają się w przypadku wyszukiwania głosowego.

Featured snippets, czyli pozycja zero

Featured snippets wyświetla się nad wynikami organicznymi, stąd często wynik rozszerzony bywa nazywany również “pozycją zerową”. Fragment odpowiedzi w prawie 49% przypadków jest wybierany przez Google ze stron, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Żeby fragment artykułu został zaciągnięty ze strony www, powinien odpowiadać na konkretne pytania, np. co to jest, który, jak itd. Odpowiedź powinna być wyczerpująca i merytoryczna. Należy jednak mieć na uwadze, że featured snippets działają nieco inaczej w każdym kraju.

Featured snippets — rodzaje

Najczęściej spotykanym rodzajem featured snippets jest paragraf, który nie przekracza 300 znaków. W tym przypadku niekwestionowanym liderem jest Wikipedia. Serwis ten spełnia bowiem zarówno wymagania Google, jak i oczekiwania użytkowników. Udziela konkretnej i krótkiej odpowiedzi. Inne popularne rodzaje featured snippets to:

  • lista,
  • tabela,
  • grafika,
  • wideo,
  • mapa,
  • opinie.