Footer link — jest to link umieszczony w dolnej części strony, a dokładniej w stopce. Taki link może kierować do innej domeny lub do konkretnej podstrony witryny, na której się znajduje.
Footer link — nazwa linku pochodzi od angielskiego słowa “foooter”, które oznacza “stopka”. Jest to oczywiste nawiązanie do umiejscowienia tychże linków. Znajdują się one bowiem w dolnej części strony internetowej, czyli właśnie w stopce. Taki link może prowadzić do innej podstrony w obrębie tej samej domeny (np. jeśli w stopce znajduje się menu) albo odsyłać do zupełnie innej witryny (np. autora strony albo jej partnera).
Warto zadać sobie pytanie, jaką funkcję pełnią footer links w optymalizacji strony pod SEO oraz w samym pozycjonowaniu. Kiedy można mówić o tym, że linki w stopce to dobre rozwiązanie, a w jakich sytuacjach lepiej się ich pozbyć? Słowo-klucz to w tym przypadku intencja. Powód, dla którego linki pojawiły się w dolnej części strony. Google zawsze na pierwszym miejscu stawia użyteczność (czytaj: wygodę użytkowników). Jeśli zatem footer linki nie ułatwiają użytkownikom poruszania się po stronie, lepiej je usunąć. Chociaż linki w stopce mogą wspierać pozycjonowanie oraz poprawne indeksowanie strony przez roboty Google, nie wolno przesadzać. Co to oznacza? Umieszczanie w stopce dużej liczby anchorów z kluczowymi dla strony frazami, może przynieść odwrotny skutek. Rozłożenie linków na stronie internetowej powinno być jak najbardziej naturalne. Dzięki temu witryna będzie funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników, a także zyska uznanie Google’a.