Geotargeting (Geolokalizacja) — mechanizm, który pozwala dopasować wyniki wyszukiwania do miejsca, w którym aktualnie przebywa internauta. Geotargeting opera się na lokalnym adresie IP urządzenia, z którego użytkownik korzysta w danym momencie.
Geotargeting, bardziej znany jako geolokalizacja, pozwala wyświetlać użytkownikowi wyniki wyszukiwania powiązane z miejscem, w którym się znajduje. Przykładowo, jeśli osoba przebywająca w Katowicach wpisze w wyszukiwarkę hasło:”dobry fryzjer tanio”, otrzyma inne rezultaty niż internauta, który szuka fryzjera w Łodzi.
Jeszcze całkiem niedawno,bo w 2015 roku, rzeczywista lokalizacja użytkownika nie miała tak dużego znaczenia, jeśli chodzi o różnice w wynikach wyszukiwania. Geotargeting opierał się bowiem na domenie krajowej Google. Jeśli użytkownik korzystał z Google.pl otrzymywał inne rezultaty, niż te, gdy szukał informacji np. w Google.fr. Obecnie, wpływ na rezultaty wyszukiwania ma lokalny adres IP urządzenia, na którym internauta szuka potrzebnych informacji.
Warto zwrócić uwagę, że pozycja strony internetowej będzie się różniła w zależności od lokalizacji użytkownika. Łatwo to sprawdzić, wpisując zapytanie, kiedy jest się zalogowanym na koncie Google, a następnie robiąc to samo w trybie incognito. Właśnie z tego powodu, “ręczne” sprawdzanie pozycji witryny nigdy nie będzie do końca wiarygodne. W takim przypadku lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z dedykowanych narzędzi, takich jak np. Gspot.