Google Analytics

 

Google Analytics — program analityczny od Google’a, który pozwala śledzić ruch i konwersje na stronie internetowej, a także gromadzi wiele innych przydatnych danych o źródłach ruchu i użytkownikach strony.

Google Analytics — co to jest

Google Analytics to darmowe narzędzie analityczne od Google’a, które pozwala śledzić i analizować statystyki związane z ruchem, konwersją i zachowaniem użytkowników na stronie internetowej. Google Analytics ułatwia ocenę skuteczności działań marketingowych i pozwala na prowadzenie zaawansowanych analiz.

Google Analytics — główne sekcje

Wśród głównych sekcji Google Analytics możemy wyróżnić pięć wskaźników:

  • Analiza na żywo

W tej sekcji można obserwować, co aktualnie dzieje się na stronie internetowej, według pięciu wskaźników: lokalizacji, źródeł wizyt, zawartości zdarzeń oraz konwersji.

  • Odbiorcy

W tej sekcji znajdują się informacje na temat użytkowników odwiedzających witrynę internetową, ich wieku, płci, lokalizacji, urządzeń, z jakich korzystają itd. Dane pochodzące z tej sekcji będą pomocne w określeniu, czy na stronę internetową faktycznie trafiają osoby z naszej grupy docelowej.

  • Pozyskania

To jedna z ważniejszych sekcji, ponieważ pozwala stwierdzić, skąd użytkownicy trafiają na stronę internetową. A co za tym idzie, który z kanałów promocji jest najskuteczniejszy, ponieważ generuje wartościowy ruch i sprzedaż: strony odsyłające, ruch organiczny z wyszukiwarki, social media oraz ruch płatny z Google Ads.

  • Zachowania

Jak sama nazwa wskazuje, ta sekcja pozwala sprawdzić, co użytkownicy robią na stronie internetowej. Możemy poznać ich ścieżkę zakupową, np. w sklepie internetowym, a także strony wyjścia z witryny.

  • Konwersje

W zakładce konwersje można m.in. śledzić zakupy w witrynie, czas od pierwszej wizyty do finalizacji transakcji, a także tworzyć własne cele, które są istotne z biznesowego punktu widzenia.

Google Analytics — jak zacząć

Żeby korzystać z Google Analytics należy założyć konto Google (gmail.com), zarejestrować usługę, a następnie zainstalować na stronie internetowej indywidualny kod śledzący, np. przy pomocy Google Tag Menagera lub korzystając ze specjalnej wtyczki (w przypadku stron stworzonych w oparciu o system WordPress).