Google Panda

 

Google Panda (Update Panda) – algorytm Google, którego celem jest ulepszenie jakości wyników wyszukiwania, poprzez ograniczenie widoczności stron internetowych niskiej jakości. Takich, które są bezwartościowe dla użytkowników i powstały głównie jako źródło back linków.

Google Panda — co to jest

Google Panda to algorytm, którego zadaniem jest walka ze stronami niskiej jakości, na których znajdują się teksty zduplikowane lub sztucznie nasycone frazami kluczowymi.

Dzięki Google Panda wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mogą osiągnąć małe i średnie witryny, na których publikowane są wyczerpujące i użyteczne treści. Algorytm Panda został wprowadzony w lutym 2011 roku w USA, a pół roku później zaczął funkcjonować również w naszym kraju. Ostatnia aktualizacja Pandy (4.2) miała miejsce 18 lipca 2015 roku.

Pozycjonowanie a Google Panda

Aktualizacja Google Panda wpłynęła na popularność content marketingu. W zapomnienie odeszły precle, krótkie teksty, nienaturalnie wypełnione frazami kluczowe, które powstały wyłącznie z myślą o robotach indeksujących. Właściciele witryn internetowych zrozumieli, że na stronie  właściwie zoptymalizowanej pod kątem SEO, należy publikować atrakcyjne oraz użyteczne treści, a słowa kluczowe powinny pojawiać się w tekstach w naturalnym kontekście oraz w rozsądnej liczbie. Na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania mogą  bowiem liczyć obecnie strony, na których systematycznie pojawiają się interesujące, merytoryczne i wyczerpujące artykuły, uzupełnione o elementy graficzne, takie jak, np. zdjęcia. Właśnie dlatego marki, które swoje działania opierają na content marketingu, prowadzą na swojej stronie blogi eksperckie, Są to najczęściej artykuły poradnikowe powiązane tematycznie z branżą, w której działa firma.

Aktualizacja Google Panda – harmonogram

 

  • Panda 1.0 (#1) – 23 luty 2011,
  • Panda 2.0 (#2) – 11 kwiecień 2011
  • Panda 2.1 (#3) – 9 maj 2011,
  • Panda 2.2 (#4) – 21 czerwiec 2011,
  • Panda 2.3 (#5) – 23 lipiec 2011
  • Panda 2.4 (#6) – 12 sierpień 2011, (pierwsze wdrożenie algorytmu Panda w Polsce)
  • Panda 2.5 (#7) – 28 wrzesień 2011,
  • Panda “Flux” (#8) – 5 października 2011,
  • Panda 3.1 (#9) – 18 listopad 2011,
  • Panda 3.2 (#10) – 18 styczeń 2012,
  • Panda 3.3 (#11) – 27 luty 2012,
  • Panda 3.4 (#12) – 23 marzec 2012,
  • Panda 3.5 (#13) – 19 kwiecień 2012,
  • Panda 3.6 (#14) – 27 kwiecień 2012,
  • Panda 3.7 (#15) – 8 czerwiec 2012,
  • Panda 3.8 (#16) – 25 czerwiec 2012,
  • Panda 3.9 (#17) – 24 lipiec 2012,
  • Panda 3.9.1 (#18) – 20 sierpień 2012,
  • Panda 3.9.2 (#19) – 18 wrzesień 2012,
  • Panda (#20) – 27 wrzesień 2012,
  • Panda (#21) – 5 listopad 2012,
  • Panda (#22) – 21 listopad 2012,
  • Panda (#23) – 21 grudzień 2012,
  • Panda (#24) – 22 styczeń 2013,
  • Panda (#25) – 14 marzec 2013,
  • Panda 4.0 (#26) – 19 maj 2014,
  • Panda 4.1 (#27) – 23 wrzesień 2014,
  • Panda 4.2 (#28) – 18 lipiec 2015.