Google Search Console

Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools lub Narzędzia dla Webmasterów) — darmowe narzędzie stworzone przez Google’a, dedykowane administratorom stron internetowych. Jest pomocne w procesie optymalizacji witryny pod SEO. Umożliwia również sprawdzenie statusu indeksowania witryny oraz wyeliminowanie błędów, które utrudniają pozycjonowanie.

Google Search Console — co to jest

Google Search Console jest darmową platformą od Google’a, która zastąpiła Google Webmaster Tools (Narzędzia dla Webmasterów). Dzięki niej administratorzy stron internetowych mogą sprawdzić status indeksowania witryny, a także ewentualne problemy z tym związane. Google Search Console pozwala również na wgranie mapy witryny, a także na śledzenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Google Search Console — jak założyć konto

Żeby mieć dostęp do usługi Google Search Console trzeba posiadać konto Google.

Jeśli po zalogowaniu na stronę https://search.google.com/search-console/about widoczne są statystyki związane z witryną, oznacza to, że strona została już zweryfikowana. Jeśli nie, należy zacząć od dodania usługi (przycisk: dodaj usługę po lewej stronie w menu). Po wprowadzeniu adresu URL strony następnym krokiem jest weryfikacja. Dzięki temu do usługi mają dostęp wyłącznie osoby uprawnione. Metod weryfikacji jest kilka, m.in. przez wgranie specjalnego tagu (kodu śledzenia) na stronę, za pośrednictwem Google Tag Managera lub przez usługę Google Analytics. Ta ostatnia metoda jest najwygodniejsza. Przypomina bowiem zakładanie kolejnego konta w tym samym banku na podstawie danych, które bank już posiada.

Google Search Console — możliwości funkcje i korzyści

Google Search Console jest idealnym narzędziem dla administratorów stron internetowych, webmasterów, specjalistów SEO i marketingowców. Pozwala zgłosić stronę do indeksu Google, a także śledzić ten proces. To skarbnica wiedzy na temat strony internetowej. Administratorzy otrzymują bowiem personalizowane informacje na temat swojej witryny, zindeksowanych podstronach, problemach, średniej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz widoczności na konkretne frazy kluczowe.