Indeks wyszukiwarki

Indeks wyszukiwarki — jest to baza danych, zasoby zebrane, przeanalizowane i zapisane przez roboty indeksujące. Przykładowo, zasoby Google’a to ponad sto milionów gigabajtów. Po wpisaniu w okno wyszukiwarki konkretnej frazy, z indeksu wybierane są, najbardziej dopasowane do zapytania, wyniki.

Indeks wyszukiwarki — co to jest

Indeks wyszukiwarki — jest to baza wszystkich stron internetowych, które odwiedziły i zapisały roboty wyszukiwarki. Kiedy użytkownik wpisuje dane zapytanie w okno wyszukiwarki, wyświetlane są najbardziej dopasowane wyniki (zasoby) dostępne w indeksie Google’a lub innej wyszukiwarki.

Jak sprawdzić, czy strona internetowa znajduje się w indeksie

Żeby sprawdzić, czy roboty wyszukiwarki zindeksowały już konkretną stronę internetową, należy wpisać w okno wyszukiwania komendę: site:adres strony. Jeśli witryna została zindeksowana, w wynikach wyszukiwania pojawią się wszystkie zgromadzone zasoby z danej domeny.

Ile trwa indeksowanie strony internetowej w Google

Nie można określić konkretnego terminu, do którego strona pojawi się w indeksie Google. W niektórych przypadkach trwa to zaledwie kilka dni, a czasem nawet kilka miesięcy. Co zrobić, aby przyspieszyć ten proces? Przede wszystkim warto:

  • zgłosić stronę do indeksowania samodzielnej w Google Search Console,
  • dodać mapę XML i HTML,
  • stworzyć przemyślaną strukturę linków wewnętrznych,
  • zadbać o linki odsyłające do strony, na portalach o wysokim link juice.

Kiedy roboty Google nie dodadzą strony do indeksu wyszukiwarki

Witryna lub tylko jej konkretne podstrony nie zostaną zindeksowane, jeśli w jej kodzie znajdzie się tag noindex. Tag ten blokuje botom dostęp do takiej strony. Czasem jednak warto go dodać. Do takich sytuacji należy budowa strony internetowej. Tag noindex można usunąć, gdy strona będzie gotowa oraz zoptymalizowana pod wymagania wyszukiwarki. Tag noindex można dodać również do podstron, których treść jest zbliżona do tej na innych witrynach. Dobrym przykładem jest polityka prywatności albo regulamin sklepu internetowego.

Rozszerzenie wyników wyszukiwania

Graf wiedzy pozwala również zdobyć nowe informacje na temat obiektów, osób i zjawisk, które interesują użytkowników. Przykładowo, mogą to być jakieś nietypowe inspiracje twórców konkretnego filmu czy książki.

Graf wiedzy — funkcja

Graf wiedzy to system, który przybliża Google do stworzenia sztucznej inteligencji, która zrozumie intencje użytkownika i kontekst zapytania. A następnie dostarczy mu konkretnej, dokładnej odpowiedzi, a nawet pogłębi jego wiedzę na temat ludzi i otaczającego go świata.