Informacja prasowa — notatka na stronie internetowej lub w prasie tradycyjnej, której celem jest przekazanie ważnej informacji na temat firmy, np. związanych ze zmianami personalnymi, interesującym wydarzeniu lub wprowadzeniem nowego produktu.
Notatka prasowa to jedna z form dziennikarskich. Spełnia głównie funkcję informacyjną. Dotyczy nowych wydarzeń lub zmian zachodzących w firmie. Jej cechą charakterystyczną jest zwięzłość oraz przekazanie informacji w możliwie obiektywny sposób bez ich interpretowania. Notatka prasowa może zostać opublikowana w popularnych serwisach internetowych oraz w prasie tradycyjne.
Najważniejszą częścią notatki prasowej jest tytuł. Powinien przykuwać uwagę i zachęcać do dalszej lektury. Kolejnym elementem jest lead, który powinien odpowiadać na pytania: kto, co, kiedy, gdzie i w jakim celu. Po leadzie następuje rozwinięcie i zakończenie, w którym powinien znaleźć się podpis i dane kontaktowe (np. link do strony firmowej).
Dobra notatka prasowa powinna być zwięzła, klarowna i aktualna. Optymalna długość tekstu to ok. 20 zdań. Kluczowym elementem notatki prasowej jest tytuł, ponieważ to on decyduje o tym, czy czytelnik zapozna się z dalszą częścią tekstu. Ponadto, notatka powinna być interesująca dla odbiorcy, a także przejrzysta, aby czytelnik mógł szybko odnaleźć kluczowe informacje.
Informacja prasowa może być wykorzystywana do pozyskania backlinków z wartościowych serwisów, powiązanych tematycznie z witryną, do której odsyłają. Należy jednak pamiętać o tym, że pozyskanie linków odsyłających nie może być jedynym celem opublikowania notatki prasowej.