Internal links (linkowanie wewnętrzne) — struktura linków w obrębie tej samej domeny. Przemyślana struktura linków to istotny czynnik w procesie optymalizacji strony zgodnej z zasadami SEO.
Internal links – termin ten oznacza linki kierujące do poszczególnych podstron jednej witryny. Linkowanie wewnętrzne to jeden z elementów optymalizacji strony internetowej, zgodny w wymaganiami wyszukiwarki.
Internal links jest podpowiedzią zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników poruszających się po stronie. Tym pierwszym pozwala zrozumieć strukturę strony i właściwie ją zindeksować. W przypadku internautów właściwa architektura linków ułatwia poruszanie się po stronie, a co za tym idzie — znalezienie potrzebnych informacji.
Przemyślana struktura linków wewnętrznych sprawia, że strona internetowa jest funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników. Skraca czas, który internauta musi poświęcić, aby dotrzeć do konkretnego miejsca na stronie internetowej. Wiadomo, że im krótszy będzie to czas, tym lepiej. Przynosi to kolejną korzyść. Stosowanie linków wewnętrznych, zmniejsza współczynnik odrzuceń, ponieważ wielu użytkowników klika w podlinkowane frazy. Internal links to zatem istotny aspekt UX, czyli projektowania pozytywnych doświadczeń użytkowników. Ponadto, linkowanie wewnętrzne jest pomocne w kierowaniu “mocy” SEO na konkretne podstrony witryny. Jest to możliwe dzięki linkowaniu na kluczowe dla strony frazy kluczowe. W tym przypadku ważny jest umiar i rozsądne, naturalne rozmieszczenie takich linków.
Używaj dokładnych anchorów. Tekstu, który będzie informacją dla użytkownika, gdzie trafi, gdy kliknie w link. Pamiętaj, aby na każdej podstronie umieścić link do strony głównej. Jeśli internauta, rozmyśli się i będzie chciał się cofnąć, najbezpieczniej będzie, kiedy powróci na stronę główną W budowaniu struktury linków wewnętrznych, kieruj się zasadą trzech kliknięć. Mówi ona, że w każde miejsce użytkownik powinien trafić, klikając nie więcej niż trzy razy.