Karty rozszerzone

Karty rozszerzone (ang. rich cards) — rodzaj wyników wyszukiwania, wzbogacony o duży obrazek. Karty rozszerzone wyświetlają się tylko w wynikach mobilnych. Mogą pojawiać się pojedynczo lub formie karuzeli.

Karty rozszerzone — co to jest

Karty rozszerzone, z angielskiego rich cards, to rodzaj wyników wyszukiwania, zarezerwowany wyłącznie dla urządzeń mobilnych. Wyniki rozszerzone są wyświetlane pojedynczo lub formie karuzeli. W tym drugim przypadku użytkownik może przesuwać rich cards w lewo lub w prawo. Karty rozszerzone są wyświetlane między tradycyjnymi wynikami a oknem wyszukiwarki. W ramach rich cards wyświetlany jest tytuł artykułu, nazwa serwisu, adres url, średnia ocena użytkowników, a także obrazek. Karty rozszerzone mogą wyświetlać wyniki z jednej lub z kilku różnych domen.

Karty rozszerzone — kiedy zostały wprowadzone

Karty rozszerzone zostały dodane oficjalnie do Google Search Console 17 maja 2016 roku. Zapewne miało to związek z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych i faktem, że coraz więcej osób korzystało z internetu właśnie na smartfonach i tabletach. Jako pierwsi, karty rozszerzone, mogli ocenić recenzenci filmowi oraz administratorzy stron internetowych o tematyce kulinarnej. Obecnie, rich cards są dostępne dla większości serwisów. Ich CTR jest wysoki, ponieważ przyciągają uwagę bardziej niż tradycyjne wyniki. A przeglądanie kart rozszerzonych na urządzeniach mobilnych jest szybkie i wygodne.

Karty rozszerzone — wdrożenie

Żeby karty rozszerzone mogły wyświetlać się w wyszukiwarce, konieczne jest poprawne zaimplementowanie do kodu źródłowego strony, może to spowodować nie tylko brak rich cards dla serwisu www, ale także nałożenie filtra przez Google. Przy wprowadzaniu mikrodanych warto posiłkować się wskazówkami i przykładami od tego światowego giganta.

Pin It on Pinterest