keywords stuffing

Keyword stuffing — technika SEO, która polega na nadmiernym, a przez to sztucznym nasycaniu tekstu słowami kluczowymi. Celem takich działań jest uzyskanie przez stronę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, na te właśnie frazy.

Keyword stuffing — co to jest

Keyword stuffing polega na nienaturalnym zagęszczeniu tekstu lub innych elementów strony, frazami kluczowymi, w celu uzyskania wysokiej pozycji witryny na konkretne frazy kluczowe. Ta praktyka optymalizacji SEO jest niezgodna z zasadami Google’a.

Keyword stuffing — przykłady

Typowym przykładem keyword stuffingu jest wielokrotne powtarzanie tego samego słowa, przez co tekst na stronie lub w meta opisie jest zupełnie pozbawiony sensu.

Niektórzy webmasterzy próbują oszukać roboty indeksujące, maskując powtarzające się słowa kluczowe, dzięki użyciu identycznego koloru dla tła i fontów. Coraz częściej można spotkać się także z “upychaniem” słów kluczowych. w tzw. Tooltipach. Są to elementy graficzne, które wyświetlają się, kiedy użytkownik najedzie na coś kursorem.Tooltipy zazwyczaj przyjmują postać dymków informacyjnych.

Keyword stuffing — dlaczego nie warto tego robić

Dlaczego nie powinno się stosować keyword stuffing? Odpowiedź jest prosta. Po pierwsze, praktyki Black Hat SEO, mogą skończyć się nałożeniem filtra przez roboty lub pracowników Google. Co doprowadzi do ograniczenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli tak się nie stanie, stona lub tekst sztucznie nasycony frazami kluczowymi będą mało atrakcyjne dla użytkowników. Co może skutkować wysokim współczynnikiem odrzuceń.