Landing page (strona docelowa, podstrona) — adres URL, na który trafia użytkownik, który wykonał określoną czynność, np. kliknął w reklamę lub w konkretny link na stronie wyników wyszukiwania.
Landing page, z angielskiego, strona lądowania to pierwsza podstrona witryny, na którą zostaje przekierowany użytkownika m.in.
Landing page musi być zoptymalizowany pod konwersję. W przeciwnym razie pieniądze, które zostały zainwestowane w reklamę, zostaną zmarnowane. Co to oznacza w praktyce?Strona lądowania powinna stanowić rodzaj spełnionej obietnicy. Obietnicą ta jest zazwyczaj reklama. Coś, co skłoniło użytkownika do kliknięcia w link. Chodzi o zatem o to, aby internauta znalazł na stronie lądowania, dokładnie to, czego się spodziewał. Co więcej — dobry landing page to taki, który jest czytelny i funkcjonalny. Dzięki temu osoba zainteresowana może w kilka sekund wychwycić najważniejsze informacje. Takie, które skłonią ją do działania.
O tym, czy internauta zostanie na stronie, decydują pierwsze sekundy. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby od razu przykuć uwagę użytkownika. Przykładowo, warto rozpocząć od pytania, na które potencjalny klient odpowie twierdząco. Najlepiej odwołać się w tym miejscu do problemów lub potrzeb użytkownika. W następnej części pora przedstawić usługę lub produkt jako rozwiązanie tych problemów. Kluczowy jest tutaj język korzyści oraz przedstawienie unikalnej propozycji sprzedaży, czyli wartości, która odróżnia produkt lub usługę od konkurencji.
Finalny, ale niezbędny element to wezwanie do działania. Wyraźne call to action, dzięki któremu użytkownik będzie dokładnie wiedział, co ma zrobić i jaki będzie kolejny krok.