Link building (linkowanie) — działanie, które polega na pozyskiwaniu linków odsyłających, tzw backlinków, do pozycjonowanej witryny. Skuteczny link building opiera się na jakości, a nie na ilości linków i jest ważnym elementem w procesie pozycjonowania witryny internetowej.
Link building, inaczej budowanie profilu linków odsyłających, to działania, których celem jest pozyskanie odnośników do pozycjonowanej strony internetowej. Wraz z takim linkiem witryna oddaje bowiem część swojej mocy, tzw. juice link stronie, do której link kieruje. Backlinki z wartościowych portali, to sygnał dla Google’a, że pozycjonowana strona również “zasługuje” na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Backlink zawsze powinien być umieszczony w naturalnym kontekście. Właśnie dlatego interesujący i wyczerpujący content musi być zawsze na pierwszym miejscu. Należy zadbać również o różnorodność backlinków, obok anchor link (linku tekstowego), warto umieścić link w postaci URL i linku brandowego (nazwę marki). Co więcej, backlinki powinny odsyłać nie tylko do strony głównej, ale również do podstron. Kluczowa jest także różnorodność domen, na której pojawią się linki odsyłające. Ponadto, im mniej linków na takiej stronie, tym lepiej. Dlatego należy unikać tzw. farm linków, czyli witryn, które powstały wyłącznie w celu gromadzenia dużej liczby linków.