Link profile (ang. profile linków) – wszystkie linki odsyłające do pozycjonowanej witryny. Profile linków możemy podzielić ze względu na ich źródło, rodzaj i typ. Profile linków powinny być zróżnicowane. To podstawa efektywnego link buildingu.
Link profile, czyli profil linków, to zbiór wszystkich backlinków, które odsyłają do pozycjonowanej strony internetowej. W link buildingu istotny jest zróżnicowany profil linków, zarówno jeśli chodzi o rodzaj, typ, jak i źródło backlinków. Profil linków ma pośredni wpływ na proces pozycjonowania strony www.
Jeśli chodzi o rodzaje linków, wyróżniamy backlinki z wartością atrybutu follow oraz nofollow.Link z pierwszym atrybutem przekazuje część “autorytetu” witryny stronie, do której backlink odsyła. To jednocześnie sygnał dla robotów Google, że warto odwiedzić taką stronę. Follow to domyślna wartość linka. Nofollow stanowi natomiast jego przeciwieństwo. Link z takim atrybutem nie przekazuje “mocy” pozycjonowanej stronie internetowej. Co więcej — jeśli trafią na niego roboty indeksujące, nie przejdą na stronę docelową, do której odsyła link.
To dość ogólna kategoria, w której znajdziemy linki graficzne oraz linki tekstowe (anchor link). Te ostatnie bardzo często utożsamiane są z money kaywords, czyli linkiem, którego anchorem jest fraza kluczowa ważna z punktu widzenia biznesowego. Taka, na którą strona internetowa jest pozycjonowana. Do tej grupy możemy jednak zaliczyć także linki brandowe (z nazwą marki) oraz takie, której treścią anchor linka jest adres URL.