Linki bezpośrednie

Linki bezpośrednie (ang. direct link) — to link, który przenosi użytkownika od razu na konkretną stronę, bez zastosowania przekierowania 301 lub 302. Linki te mogą wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, pod warunkiem, że nie zawierają atrybutu nofollow.

Link bezpośredni — co to jest

Jak sama nazwa wskazuję, link bezpośredni odsyła prosto do witryny docelowej.

Link bezpośredni wpływa na pozycję w indeksie Google tylko wtedy, kiedy nie zawierać atrybutu nofollow. Innymi słowy, domyślnym atrybutem bezpośredniego linka musi być follow. Link ten nie może również zawierać żadnych przekierowań — ani 301, ani 302.

Linki bezpośrednie — zalety i wady

Linki bezpośrednie to podstawa link buildingu, czyli budowanie wartościowego profilu linków. Ich użycie jest pożądane ze względu na pozycjonowanie oraz względy czysto pragmatyczne. Dzięki nim, użytkownicy mogą szybko przejść na stronę, ponieważ nie muszą wpisywać ręcznie adresu URL witryny. Powszechność linków bezpośrednich sprawia, że zupełnie zapomina się o wadach takiego rozwiązania. Jedną z nich jest wykorzystanie przepustowości serwera witryny, na której taki link się znajduje. Przepustowość to maksymalna ilość danych, która może być przesłana w danym czasie. Zazwyczaj jest ona mierzona w sekundach. W przypadku linka bezpośredniego, administrator strony odsyłającej płaci bowiem za przesył danych i przeniesienie na witrynę docelową.