Linki sponsorowane — pozyskiwanie ruchu, dzięki płatnym rozwiązaniom, najczęściej kampanii Google Ads w wynikach wyszukiwania, Bing Ads, a także reklamom tekstowym na stronach partnerów Google AdSense.
Linki sponsorowane, w przeciwieństwie do organicznych wyników wyszukiwania, to odnośniki do witryny internetowej lub do jej konkretnej podstrony, za które płaci reklamodawca. Najpopularniejszą formą płatnych linków w wynikach wyszukiwania jest Google Ads (dawniej AdWords).
Linki sponsorowane, czyli reklamy tekstowe, są wyświetlane na samej górze wyników wyszukiwania, ponad wynikami organicznymi (bezpłatnymi). Dzięki linkom sponsorowanym w wynikach wyszukiwania oferta jest widoczna dla potencjalnych klientów od razu po uruchomieniu kampanii Google Ads. To o wiele szybsza metoda na wygenerowanie ruchu niż pozycjonowanie. Należy jednak pamiętać o tym, że wraz z końcem kampanii, linki sponsorowane strony internetowej znikają z topowych pozycji w wynikach wyszukiwania.
W ramach kampanii Google Ads linki sponsorowane mogą się pojawić nie tylko w wynikach wyszukiwania Google’a, ale także na stronach internetowych, których administratorzy przystąpili do programu Google AdSense. Innym przykładem może być również link umieszczony w artykule sponsorowanym. Jest to tzw. backlink, który wspiera pozycjonowanie strony internetowej, do której prowadzi.