Marker danych

Marker danych

Marker danych narzędzie dostępne w Google Search Console, który pozwala na uporządkowanie danych strukturalnych, bez konieczności zaglądania do kodu źródłowego witryny internetowej.

Marker danych — co to jest

Marker danych to narzędzie dla webmasterów, dzięki któremu roboty indeksujące mogą lepiej zrozumieć konkretną stronę internetową. Marker danych uczy je bowiem konkretnych wzorców strukturalnych. Wskazuje, które elementy w witrynie internetowej powinny zostać potraktowane jako dane strukturalne. Pozwala to na wyświetlenie ich w tzw. wynikach rozszerzonych. Przykładem takich danych są recenzje użytkowników albo numer telefonu, widoczne z poziomu wyników wyszukiwania.

Marker danych — jak zacząć

Żeby móc korzystać z markera danych, należy mieć konto w Google Search Console. Marker danych znajdziesz, klikając w lewe górne menu, w zakładkę wygląd w wyszukiwarce. Następnie w markerze danych, kliknij rozpocznij wyróżnianie. Wówczas pojawi się okienko, w którym należy wpisać kanoniczny adres URL strony internetowej. Kiedy to zrobisz, zobaczysz dwie sekcje — stronę www oraz elementy danych Twojej strony. Po odnalezieniu na stronie kluczowych informacji, takich jak adres czy telefon, należy właściwie oznaczyć. Jeśli uznasz, że oznaczyłeś już wszystkie kluczowe dane, kliknij przycisk gotowe. W zakładce tworzenie zestawu stron, możesz natomiast oznaczyć grupę podstron, która jest kluczowa z punktu widzenia Twojego biznesu. Dzięki temu strony te będa mogły pojawić się w rozszerzonych wynikach wyszukiwania.

Marker danych Google a pozycjonowanie

Dzięki markerowi danych roboty indeksujące uczą się Twojej strony. Dane strukturalne to dla nich wskazówka, które elementy witryny są dla niej kluczowe. Lepsze zrozumienie witryny przez boty Google, wpływa bowiem na jej pozycje w wynikach wyszukiwania. A to oznacza, że wyróżnienie danych strukturalnych to ważny aspekt optymalizacji strony, jeszcze przed jej pozycjonowaniem. Ponadto, wyniki rozszerzone, które opierają się na danych strukturalnych, zwiększają atrakcyjność linka i przekładają się na zwiększenie CTR (współczynnika klikalności).