Metatagi

Metatagi

Metatagi — znaczniki HTML, umieszczany w nagłówku kodu witryny internetowej. Jego zadanie polega na opisaniuu robotom indeksującym zawartości strony internetowej, a także inne informacje, takie jak data powstania strony, imię i nazwisko autora, czy adres e-mailowy.

Metatagi — co to takiego

Metatagi to zbiór znaczników meta, charakterystycznych dla witryn stworzonych w formacie HTML. Służą do opisu zawartości stron internetowych, a ściślej mówiąc, do oznaczenia informacji na temat jej kluczowych elementów, takich jak tytuł, autor witryny, jego adresu e-mail, a także do zadeklarowania sposobu kodowania strony i daty jej powstania. Metatagi mają z góry określoną strukturę. Pierwsza część to tzw. element definiowany, natomiast druga dotyczy przypisanej mu treści. Obecnie, znaczenie metatagów dla pozycjonowania strony nie jest tak duże, jak jeszcze kilka lat temu.

Metatag Keywords — znacznik, który wskazywał robotom indeksujące, na jakie słowa kluczowe ma być pozycjonowana strona internetowa. Dawniej, metatag keywords był uwzględniany w ustalaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania.

Metatag Keywords — co to jest

Metatag Keywords — to metatag, który określa frazy kluczowe, na które dana strona internetowa jest pozycjonowana i które są kluczowe z biznesowego punktu widzenia dla jej właściciela. Obecnie ten metatag nie ma już wpływu na pozycję witryny internetowej w indeksie wyszukiwarki Google’a.

W 2009 roku na swoim blogu, twórcy Google’a ogłosili, że metatag keywords, nie jest brany pod uwagę w ustalaniu pozycji stron internetowych w indeksie wyszukiwarki. Ten metatag miał największe znaczenie ok. 20 lat temu, kiedy pojęcia takie jak SEO i pozycjonowanie były tożsame. Co to oznacza? Na początku XXI wieku metatag keywords by istotnym znacznikiem, ponieważ w tamtym okresie link buildnig jako taki nie istniał, a na pewno nie miał znaczenie na pozycję witryny w Google. Liczyła się wyłącznie optymalizacja strony, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Prowadziło to do licznych nadużyć, np. pozycjonowanie się na frazy brandowe konkurencji. Obecnie metatag keywords bywa określany dla każdej podstrony, ale nie ma już wpływu na pozycję strony w Google i w najbliższym czasie raczej się to nie zmieni. Podobnie sprawa wygląda w przypadku innych wyszukiwarek. Metatag Keywords w Yahoo nie ma znaczenia, natomiast, jeśli chodzi Bing, ten metatag ma niewielki wpływ na pozycje stron w indeksie wyszukiwarki.