Newsletter — cykliczna dystrybucja wiadomości e-mail do określonej grupy osób, które się do niego zapisały; rodzaj biuletynu informacyjnego rozsyłanego drogą mailową. Celem biznesowym prowadzenia newslettera jest zgromadzenie osób o konkretnym profilu, które w przyszłości mogą stać się klientami danej firmy.
Newsletter to rodzaj biuletynu, opartego na stałym i systematycznym wysyłaniu e-mail do subskrybentów, czyli do osób, które zapisały się do newslettera, a tym samym wyraziły zgodę na otrzymywanie takich wiadomości. Newsletter może mieć charakter informacyjny lub poradnikowy, Jest ważnym elementem w procesie budowania świadomości marki i gromadzenia wokół niej konkretnej społeczności. Kluczową rolę w e-mailingu odgrywa content, czyli rodzaj treści dostarczanej subskrybentów. Ważne jest, aby wiadomości były interesujące dla odbiorców, a ich treść dopasowana do etapu lejka sprzedażowego, czyli poziomu znajomości marki przez potencjalnego klienta. Newsletter stanowi połączenie tekstu z elementami graficznymi. Ponadto, w takich wiadomościach pojawiają się również materiały wideo, a także linki odsyłające do konkretnej strony internetowej.
Podstawą dobrego newslettera jest wyznaczenie celu, który ma zostać osiągnięty dzięki tej formie promocji. Druga sprawa to strategia, czyli planowanie treści, terminu wysyłki i sposobu, w jaki będą poszukiwani nowi subskrybenci, a także segmentacja odbiorców. W każdym z tych aspektów kluczową rolę odgrywa systematyczność.