Optymalizacja pod wyszukiwarki

Optymalizacja pod wyszukiwarki

Optymalizacja pod wyszukiwarki (SEO) — to działania polegające na przygotowaniu strony internetowej tak, aby była zgodna z wymaganiami Google’a. SEO stanowi kluczowy element pozycjonowania witryny w wynikach wyszukiwania i powinien być pierwszym etapem w tym procesie.

Optymalizacja pod wyszukiwarki — co to jest

Optymalizacja strony pod wyszukiwarki, z angielskiego Search Engine Optimization, oznacza dostosowanie witryny internetowej do wymagań wyszukiwarek internetowych. Działania te obejmują zarówno kod strony, elementy graficzne, strukturę linków, jak również treści publikowane w witrynie. SEO to inaczej przygotowanie strony internetowej do pozycjonowania. Bez prawidłowej optymalizacji strony internetowej nie ma mowy o skutecznym pozycjonowaniu.

SEO a pozycjonowanie — jaka jest różnica

SEO i pozycjonowanie to terminy, które bardzo często są używane zamiennie. To błąd. Pozycjonowanie jest szerszym pojęciem niż SEO. SEO dotyczy bowiem działań w obrębie strony internetowej. Pozycjonowanie natomiast obejmuje również pracę poza witrynę, np. link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków odsyłających do pozycjonowanej strony internetowej. Innymi słowy, SEO to inicjalny etap, pozycjonowania. Przygotowanie strony pod pozycjonowanie.

Optymalizacja strony internetowej — dobre praktyki

  • tworzenie treści z myślą o użytkownikach, z naturalnym nasyceniem fraz kluczowych,
  • systematyczne dodawanie conentu na stronę,
  • linkowanie wewnętrzne, przemyślana struktura linków,
  • dodawanie atrybutu alt (opisu alternatywnego) do obrazków, dzięki czemu boty mogą zrozumieć, co się na nich znajduje,
  • uzupełnienie kodu HTML strony o tzw. dane strukturalne, które dostarczają robotom Google dodatkowych informacji na temat strony internetowej.