Organic traffic (ruch organiczny, ruch bezpłatny) — jest to termin używany w odniesieniu do użytkowników, którzy trafiają na stronę internetową z bezpłatnych wyników wyszukiwania, tzn. administrator nie płaci za kliknięcie w link i wyświetlenie strony docelowej przez użytkownika. Najpopularniejszym źródłem ruchu organicznego są wyszukiwarki internetowe.
Organic traffic, inaczej ruch organiczny, to określenie używane w stosunku do użytkowników, którzy trafili na stronę z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Ruch ten pochodzi najczęściej z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Yahoo oraz Bing. Wyniki organiczne wyświetlane pod linkami sponsorowanymi, czyli pod reklamą tekstową Google Ads.
Żeby sprawdzić, jaki procent ruchu na stronie pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania, należy wejść w zakładkę “pozyskiwania”. Znajdują się tam dane porównawcze różnych źródeł ruchu. Dzięki odpowiedniej konfiguracji, Google Analytics pozwala ocenić jakość organic search na tle innych kanałów (np. ruchu płatnego, stron odsyłających, e-maila). Z kolei Google Search Console (zakładka: skuteczność) pokazuje, które zapytania z organicznych wyników wyszukiwania generują ruch na stronie internetowej.