Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania — dopasowanie wyników wyszukiwania do danego użytkownika na podstawie jego aktywności w internecie, adresu IP, lokalizacji, historii wyszukiwania oraz plików cookies.

Personalizacja wyników wyszukiwania — na czym polega

Personalizacja wyników wyszukiwania jest możliwa, dzięki konkretnym informacjom, które zbiera Google na temat konkretnych użytkowników, takich jak lokalizacja usera, adres IP, odwiedzane strony internetowe i historia wyszukiwania. Rodzaj i okres przechowywanie tych informacji jest uzależniona od tego, czy internauta jest zalogowany na konto Google, czy nie.

Spersonalizowane wyniki wyszukiwania — zalogowany użytkownik

Dane, które służą do spersonania wyników wyszukiwania, są przerywane w historii, która łączy się z osobistym kontem Google. W przypadku zalogowanego użytkownika, historia wyszukiwania jest przechowywana bezterminowo. Wyjątek stanowi sytuacja, w której użytkownik samodzielnie usunie historię wyszukiwania i wyłączy funkcję historia online”.

Spersonalizowane wyniki wyszukiwania — bez logowania

Czy personalizacja wyników wyszukiwania jest możliwa, jeśli użytkownik nie jest zalogowany lub nie posiada konta Google? Tak, ale z racji na mniejszą liczbę gromadzonych informacji, również stopień personalizacji jest mniejszy. Takie informacje są przechowywane na serwerach Google’a, w anonimowych plikach cookies. Co więcej, jeśli użytkownik nie jest zalogowany, historia wyszukiwania będzie przechowywana tylko przez 180 dni. Istnieje jednak możliwość wyłączenia dostosowanie wyszukiwania.

Personalizacja wyników wyszukiwania — co wie o nas Google

Google zbiera różne typy danych na temat użytkowników, m.in. informacje o:

  • lokalizacji,
  • rodzaju urządzenia, z którego korzysta użytkownik,
  • wieku,
  • płci,
  • zainteresowaniach oraz intencjach użytkownika.