Phantom Google

phantom

Phantom Google — algorytm, który zyskał taką nazwę, ponieważ początkowo gigant z Doliny Krzemowej, nie przyznawał się do nowej aktualizacji. Największe zmiany w indeksie wyszukiwarki, na skutek działania Phatoma, były dostrzegalne w lutym 2017 roku, chociaż część specjalistów SEO uważa, że ten tajemniczy algorytm zaczął działać nawet 4 lata wcześniej.

Phantom — co to jest

Phantom to jeden z najbardziej tajemniczych algorytmów Google. Swoją nazwę zawdzięcza temu, że w 2017 roku twórcy przeglądarki nie potwierdzili pojawienia się kolejnej aktualizacji. Z tych samych powodów specjalistom SEO trudno było ustalić, co tak naprawdę wpłynęło na wahania pozycji stron internetowych w indeksie wyszukiwarki. Wydaje się jednak, że ocena algorytmu miała charakter jakościowy, tzn. Phantom oceniał witryny pod kątem użyteczności dla internautów.

Phantom — działanie

Choć trudno stwierdzić jednoznacznie, jakimi kryteriami kieruje się Phantom, algorytm kontroluje i analizuje duże serwisy, które cieszą się dużą popularnością, a co za tym idzie — użytkownicy często je odwiedzają i są na nich bardzo aktywni. Dodatkowo, Phantom sprawdza stronę internetową pod kątem UX-owym. Przykładowo, jeśli w serwisie znajdują się banery reklamowe, których użytkownik nie może zamknąć bez klikania w nie, na stronę www może zostać nałożona kara. Phantom bada content na stronie internetowe, a dokładnie, nasycenie fraz kluczowych w tekście. Jeśli treści są mało wartościowe, a liczba słów kluczowych, nienaturalna, aktualna pozycja strony może być zagrożona. Co ciekawe, według wielu specjalistów SEO, w początkowym okresie działania Phantoma, czasowy awans zaliczały strony, na których pojawiał się duplicate content.

Phantom — terminy aktualizacji algorytmu Google’a

Phantom I – maj 2013,

Phantom II – maj/czerwiec 2015,

Phantom III – listopad 2015,

Phantom IV – czerwiec/lipiec 2016,

Phantom V – luty 2017.