Rankbrain

Rankbrain

RankBrain — to rodzaj sztucznej inteligencji; podstawowy element algorytmu Google’a, którego zadaniem jest interpretacja zapytania użytkownika i dostarczenie mu najbardziej trafnych wyników. Google potwierdził oficjalnie istnienie tego mechanizmu w 2015 roku.

RankBrain — co to jest

RankBrain to kluczowy składnik algorytmu wyszukiwarki Google’a. Algorytm ten wykorzystuje uczenie maszynowe, czyli zdolność maszyn do uczenia się na podstawie pierwotnych danych. Obecnie RankBrain “dążyły” do poznawania intencji użytkownika wyszukiwarki i personalizacji wyników wyszukiwania, dzięki lokalizacji oraz pamięci wyszukiwania. Co ciekawe, według części specjalistów SEO, RankBrain zaliczany jest do jednego z najważniejszych czynników rankingowych Google’a.

RankBrain — co go wyróżnia

Przed powstaniem RankBrain mieliśmy do czynienia z podstawowym algorytmem. Co wyróżnia ten algorytm na tle poprzednich aktualizacji? Nowością w przypadku RankBrain jest to, że proces “uczenia się” opiera się na danych z różnych źródeł. Na tej podstawie RankBrain wykonuje najróżniejsze obliczenia i inne operacje, których celem jest “uporządkowanie” indeksu Google’a na podstawie uzyskanych rezultatów. A wszystko po to, aby jak najlepiej “odpowiedzieć” na zapytanie użytkownika wyszukiwarki.

RankBrain a SEO i pozycjonowanie

Na oficjalnym blogu Google’a możemy przeczytać, że zasada “jedna podstrona — jedno słowo kluczowe”, straciła sens. Pada nawet bardzo wymowny przykład. W przypadku pozycjonowania strony internetowej na frazy”szpachle” i “szpachelki kuchennej” nie należy tworzyć osobnych podstron.. Co zatem liczy się dla RankBrain? Aktualność treści i to, w jakim stopniu mogą one dostarczyć odpowiedzi na konkretne zapytanie użytkownika. Te kryteria są brane pod uwagę przez algorytm przy jakościowej ocenie witryny. Użyteczność i zaufanie użytkowników to najistotniejsze elementy dla RankBrain i przepis na zbudowanie “reputacji” witryny internetowej i zdobycie uznania giganta z Doliny Krzemowej. Takie podejście do SEO i pozycjonowania może zostać nagrodzone wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania, a nawet wyróżnieniem w postaci pozycji “zero”.