Rich snippets

Rich snippets

Rich snippets fragmenty rozszerzone, rozszerzenia wyników wyszukiwania strony internetowej, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Najczęściej są to takie elementy, jak tytuł, opis, cena, dostępność, fotografie, miejsca, opinie i średnia ocena użytkowników.

Rich snippets

Rich snippets fragmenty rozszerzone, rozszerzenia wyników wyszukiwania strony internetowej, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Najczęściej są to takie elementy, jak tytuł, opis, cena, dostępność, fotografie, miejsca, opinie i średnia ocena użytkowników.

Rich snippets — co to jest

Rich snippets to datkowe informacje na temat strony internetowej, które wyświetlają się w indeksie Google’a w postaci tzw. rozszerzonych wyników wyszukiwania. Aby mogły się one pojawiać, administrator musi je wcześniej umieścić w kodzie witryny przy pomocy jednego z czterech formatów: mikrodanych, mikroformatów, PDFa lub JSON-LD. Rozszerzone wyniki wyszukiwania mogą dotyczyć takich informacji jak np. tytuł i opis, zdjęcia, wydarzenie oraz miejsce, a także cena, dostępność produktu, opinie oraz średnia ocena użytkowników. To, jakie Rich snippets się wyświetlają, zależy oczywiście od rodzaju witryny oraz specyfiki danego biznesu. Z oczywistych przyczyn dane, które wyświetlają się w przypadku sklepu internetowego, będą częściowo różniły się od tych, które pojawiają np. dla strony lokalnej restauracji.

Rich snippets — dlaczego warto

Jakie korzyści przynosi wdrożenie Rich snippets na stronie internetowej? Mówiąc kolokwialnie, rozszerzone wyniki wyszukiwania sprawiają, że strona rzuca się w oczy, wyróżnia się spośród innych. Co więcej — użytkownik, już z poziomu strony z wynikami wyszukiwania, może zobaczyć kluczowe informacje, takie jak choćby cena i dostępność produktów. Jeśli są to natomiast średnia ocena użytkowników, pozytywne recenzje mogą one dodatkowo zachęcić do kliknięcia. Jakie strony zyskają najwięcej dzięki Rich snippets? Na pewno, sklepy internetowe, strony firm usługowych, witryny o charakterze kulturalnym, takie, które promują eventy, a także restauracje, puby, a także portale o charakterze informacyjnym lub kulinarnym. Warto jednak pamiętać o tym, czy Rich snippets zostaną wyświetlone, należy do Google’a.